KudoZ home » English to Dutch » Other

not as often as they've told me I have a great karate job

Dutch translation: niet zo vaak als dat (ze zeiden dat) ik geweldig in karate ben.


10:06 Nov 3, 2001
English to Dutch translations [Non-PRO]
English term or phrase: not as often as they've told me I have a great karate job
Hebben ze je al gezegd dat je een goeie moeder zou zijn?

- Not as often as they've told me I have a great karate job

Kan iemand me hiermee helpen. De vrouw in kwestie is kolonel bij de marine.
Sandra
Dutch translation:niet zo vaak als dat (ze zeiden dat) ik geweldig in karate ben.
Explanation:
Heeft niets met "chop" of zo te maken en ook niet met lesgeven.
"Job" is hier de mate waarin iets of iemand ergens in performt. Tegelijk kan je het woord ook gebruiken om een item of voorbeeld ergens van aan te duiden.
Dus het woordgebruik is hier heel goed van die kolonel.
Job past in deze betekenis goed in de context. Vooral wanneer het moederschap ook als job wordt gezien, maar dan in een andere betekenis van het woord dan hier is gebruikt. Het is dus enigszins grappig gezegd.
Selected response from:

Nietmeeractief
Grading comment
Bedankt voor jouw voorstel, Carel.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2Niet zo vaak als ...
Tina Vonhof
5niet zo vaak als dat (ze zeiden dat) ik geweldig in karate ben.Nietmeeractief
4ja, ik geef mijn kinderen dan ook les in karate!
Marijke Mayer


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ja, ik geef mijn kinderen dan ook les in karate!


Explanation:
Ik denk dat hier een standard uitdrukking gebruikt wordt die wij niet kennen.

Ik weet niet of bovenstaande zin past in jouw context en lijntje. Maar bij deze bijdehante opmerking sluit mooi aan op 'moeder', die dus helemaal geen moeder is, maar die goed voor haar manschappen zorgt.

Groetjes,
Marijke

Marijke Mayer
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 624

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
Niet zo vaak als ...


Explanation:
Karate job moet waarschijnlijk 'karate chop' zijn. Niet (of: lang niet) zo vaak als ze me verteld hebben dat ik een geweldige karate stoot (?)heb. Misschien zegt men in het Nederlands ook well 'chop'.

Tina Vonhof
Canada
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 423

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marijke Mayer: Ja, dat moet het vast zijn! :-)
1 hr

agree  Ellemiek Drucker: in de gegeven context lijkt me jouw oplossing aannemelijk :-)
2 hrs

1 day 11 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
niet zo vaak als dat (ze zeiden dat) ik geweldig in karate ben.


Explanation:
Heeft niets met "chop" of zo te maken en ook niet met lesgeven.
"Job" is hier de mate waarin iets of iemand ergens in performt. Tegelijk kan je het woord ook gebruiken om een item of voorbeeld ergens van aan te duiden.
Dus het woordgebruik is hier heel goed van die kolonel.
Job past in deze betekenis goed in de context. Vooral wanneer het moederschap ook als job wordt gezien, maar dan in een andere betekenis van het woord dan hier is gebruikt. Het is dus enigszins grappig gezegd.

Nietmeeractief
PRO pts in pair: 6
Grading comment
Bedankt voor jouw voorstel, Carel.