KudoZ home » English to Dutch » Other

live-action plate

Dutch translation: Live-action plate


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:live-action plate
Dutch translation:Live-action plate
Entered by: Pieter_H

01:54 Nov 8, 2001
English to Dutch translations [Non-PRO]
English term or phrase: live-action plate
the image was isolated en matted onto a live-action plate.

Het gaat om het maken van een film.
mike
Live-action plate
Explanation:
Mike,

Ik heb ruggespraak gehouden met een pro uit het filmvak, en hij zegt dat indien de doelgroep pro's in de vilm/video industrie zijn, dat de term het best onvertaald kan blijven. Het is een standaard uitdrukking.

In feite draait het om het inbouwen/tekenen van geanimeerde of optische effekten in de beelden in een reeël opgenomen film.

Voor een amateur zou je misschien de term het best kunnen omschrijven als een film met toegevoegde geanimeerde of optische effekten.

Een voorbeeld vind je op onderstaande link.


Groeten,


Pieter_H
Selected response from:

Pieter_H
Norway
Grading comment
Beste Pieter, bedankt voor je uitvoerige en zeer duidelijke antwoord! Je hebt je punten verdiend!! :)

4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Live-action plate - addendum ...Pieter_H
4Live-action platePieter_H
4directe-actie plaat
edlih_be


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
directe-actie plaat


Explanation:
directe - live
actie - action
plaate - plate

I don't know if that will actually mean anything to someone working on producing a film, but it's just what I think.

edlih_be
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 18

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Live-action plate


Explanation:
Mike,

Ik heb ruggespraak gehouden met een pro uit het filmvak, en hij zegt dat indien de doelgroep pro's in de vilm/video industrie zijn, dat de term het best onvertaald kan blijven. Het is een standaard uitdrukking.

In feite draait het om het inbouwen/tekenen van geanimeerde of optische effekten in de beelden in een reeël opgenomen film.

Voor een amateur zou je misschien de term het best kunnen omschrijven als een film met toegevoegde geanimeerde of optische effekten.

Een voorbeeld vind je op onderstaande link.


Groeten,


Pieter_H

Pieter_H
Norway
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in pair: 139
Grading comment
Beste Pieter, bedankt voor je uitvoerige en zeer duidelijke antwoord! Je hebt je punten verdiend!! :)

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Live-action plate - addendum ...


Explanation:
Mike!


Sorry - I forgot to paste the link ...

;-o))


Regards,


Pieter_H



    Reference: http://www.matteworld.com/film/1995/casino.html
Pieter_H
Norway
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in pair: 139