KudoZ home » English to Dutch » Other

water hog

Dutch translation: Zie uitleg


05:16 Nov 9, 2001
English to Dutch translations [Non-PRO]
English term or phrase: water hog
water hog has different meanings. I'm looking for the meaning in this context:
The water hog mopping up the outfield.
Benedicte Annys
Dutch translation:Zie uitleg
Explanation:

Hi!

Mopping up is "dweilen", en "dweilmachines" hebben we er aantal van in Nederland. Deze worden veelal op de schaatsbanen gebruikt. Wel een iets andere funcionaliteit dan een grasmat dweilen.
Voor het grote industriële werk zou je die term toch moeten kunnen gebruiken.

Voor het "binnenwerk" (gebouwen) en
vanaf een verharde vloer, denk ik dat je "waterzuiger" kunt gebruiken.



Onderstaaand een paar linken die beide uitdrukkingen valideren.

Ik hoop dat je ze kunt gebruiken.

Groeten,

Pieter_H



Selected response from:

Pieter_H
Norway
Grading comment
benieuwd of er een Nederlandse term bestaat
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Zie uitlegPieter_H
3Het waterzwijn dat het afgelegen veld aan het afknagen isxxxElkeS
2de waterafzuiginstallatie is bezig ...
Ellemiek Drucker


Discussion entries: 1





  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Het waterzwijn dat het afgelegen veld aan het afknagen is


Explanation:

"Water hog" is "waterzwijn": see Van Dale: een Zuid-Amerikaans knaagdier


xxxElkeS
PRO pts in pair: 12
Grading comment
I think it is a machine
The asker has declined this answer
Comment: I think it is a machine

2 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
de waterafzuiginstallatie is bezig ...


Explanation:
Hi,
Check out this page. You see a picture of a big machine getting rid of water on part of the cricket field.

"The water hog busy mopping up the outfield"
http://www.cricket.org/perl/picture.cgi/026995/ENG

Outfield:
The part of the playing surface of the arena closest to the boundary.
Bron:http://www.abcofcricket.com/cfb1/cfb2/cfb3/cct/cct.htm

It was the most galling indignity of the day, just barely more embrassing than the sight of a water-sucking Water Hog going out of commission at the wrong time. The overworked grounds
crew reverted to the use of large sponges and a manually operated roller to soak up the water.
Bron:http://209.94.197.2/mar/mar21/sports.htm

Een mogelijke vertaling zou kunnen zijn: de waterafzuiginstallatie is bezig het buitenveld droog te leggen.

Misschien dat er cricket spelers onder ons zijn die je verder kunnen helpen, maar dit helpt je wellicht een eindje op weg.
Groetjes
Ellemiek















The water hog busy mopping up the outfield

Ellemiek Drucker
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 57

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Zie uitleg


Explanation:

Hi!

Mopping up is "dweilen", en "dweilmachines" hebben we er aantal van in Nederland. Deze worden veelal op de schaatsbanen gebruikt. Wel een iets andere funcionaliteit dan een grasmat dweilen.
Voor het grote industriële werk zou je die term toch moeten kunnen gebruiken.

Voor het "binnenwerk" (gebouwen) en
vanaf een verharde vloer, denk ik dat je "waterzuiger" kunt gebruiken.



Onderstaaand een paar linken die beide uitdrukkingen valideren.

Ik hoop dat je ze kunt gebruiken.

Groeten,

Pieter_H






    Reference: http://www.google.com/search?q=%22waterzuiger%22&hl=nl&start...
    Reference: http://www.google.com/search?hl=nl&q=%22dweilmachine%22&lr=
Pieter_H
Norway
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in pair: 139
Grading comment
benieuwd of er een Nederlandse term bestaat