KudoZ home » English to Dutch » Other

griffin

Dutch translation: aanvulling


04:29 Nov 18, 2001
English to Dutch translations [Non-PRO]
English term or phrase: griffin
the griffin and the minor canon
merel
Dutch translation:aanvulling
Explanation:
Dit verhaal van Frank Stockton kun je op internet lezen:

http://mbhs.bergtraum.k12.ny.us/cybereng/shorts/griffin.html

de canon is overigens een kanunnik.

Carla
Selected response from:

Carla Zwanenberg
Netherlands
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2aanvulling
Carla Zwanenberg
4 +1De grijpvogel en de kanunnik.
Ineke Hardy
4 +1griffioen
Carla Zwanenberg


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
griffioen


Explanation:
Hallo Merel,

een griffin is een griffioen, een mythlogisch dier met het bovenlijf van een adelaar en het onderlijf van een leeuw. Wordt ook wel grijpvogel genoemd.

Groeten,
Carla

Carla Zwanenberg
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 317

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Evert DELOOF-SYS
1 hr

19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
aanvulling


Explanation:
Dit verhaal van Frank Stockton kun je op internet lezen:

http://mbhs.bergtraum.k12.ny.us/cybereng/shorts/griffin.html

de canon is overigens een kanunnik.

Carla

Carla Zwanenberg
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 317
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Davorka Grgic
47 mins

agree  Evert DELOOF-SYS
1 hr

22 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
De grijpvogel en de kanunnik.


Explanation:
Dit is de titel van een kort verhaal door Frank Stockton. Een "griffin" is inderdaad een grijpvogel, een "canon" is iemand met een kerkelijke functie, vertaald als "kanunnik" (zie van Dale). Een "minor canon" is een kanunnik die geen lid is van het kapittel.



Ineke Hardy
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 19

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Evert DELOOF-SYS
1 hr