KudoZ home » English to Dutch » Other

password to proceed via secondary access

Dutch translation: wachtwoord om door te gana via secundaire toegang


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:password to proceed via secondary access
Dutch translation:wachtwoord om door te gana via secundaire toegang
Entered by: BelkisDV

01:14 Nov 20, 2001
English to Dutch translations [Non-PRO]
English term or phrase: password to proceed via secondary access
Codenaam toegekend aan andere gebruiker. Password to proceed via secondary access.
Sandra
wachtwoord om door te gana via secundaire toegang
Explanation:
access in computerterminologie wordt in het NL. meestal met "toegang" vertaald.

"Het op zo kort mogelijke termijn bieden van kwalitatief hoogwaardige toegangsmogelijkheden via ISDN tot het SURFnet. Voor zowel individuele gebruikers als voor organisaties kunnen primaire en secundaire toegang via ISDN nieuwe mogelijkheden openen die op dit moment, wegens de kosten van de huidige toegangsmethoden, buiten hun bereik liggen."

Succes,

Serge L.
Selected response from:

Serge L
Grading comment
Bedankt voor je antwoord, Serge.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1wachtwoord om door te gana via secundaire toegangSerge L
4toegangscode voor gevolmachtigde
Jan Acx
4Wachtwoord tweede niveauPieter_H


  

Answers


26 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
wachtwoord om door te gana via secundaire toegang


Explanation:
access in computerterminologie wordt in het NL. meestal met "toegang" vertaald.

"Het op zo kort mogelijke termijn bieden van kwalitatief hoogwaardige toegangsmogelijkheden via ISDN tot het SURFnet. Voor zowel individuele gebruikers als voor organisaties kunnen primaire en secundaire toegang via ISDN nieuwe mogelijkheden openen die op dit moment, wegens de kosten van de huidige toegangsmethoden, buiten hun bereik liggen."

Succes,

Serge L.


    Reference: http://www.surfnet.nl/innovatie/surf-ace/homeoffice/HO97/sur...
Serge L
PRO pts in pair: 392
Grading comment
Bedankt voor je antwoord, Serge.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ellemiek Drucker: except for the typoo => door te gaan
22 mins
  -> inderdaad, dat komt ervan als je te snel wil zijn...

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Wachtwoord tweede niveau


Explanation:
Sandra!

Dit is mijn voorstel.

Ik ken geen andere begrippen dan wachtwoord/rechten op supervisor- ,of Gebruikerniveau. Heeft te maken met wat je kan en mag binnen een systeem.
Maar het is wel zo dat dit één en dezelfde persoon kan zijn.

Volgens mij heeft dit te maken met het toegang krijgen to hetzelfde systeem, maar met verschillende functionaliteit.

Normaal kennen we al een gebruiker met "supervisor"-rechten = mag alles onbeperkt uitvoeren, maar zo kennen we ook gebruiker-wachtwoorden, en daarmee kun je niet zomaar een systeem aanpassen.

Denk ook aan je eigen computer's BIOS, die heeft meestal de mogelijkheid om 2 wachtwoorden teregistreren:
1) Om de configuratie aan te passen en
2) Om überhaupt de machine te kunnen starten.

Daarnaast zijn er meerdere ERP-systemen, waar men kan inloggen en een bewerking uitvoeren, maar voor interne toegang tot( misschien gevoelige) data moet er nogmaals een wachtwoord ingegeven worden.

Een systeem waar ik veel mee gewerkt heb, verlangde o.a. een wachtwoord indien men in dezelfde sessie van boekdhouding/administratie wilde wisselen.





    Reference: http://www.google.com/search?hl=nl&q=%22tweede+wachtwoord%22...
    Reference: http://www.timbreuer.myweb.nl/expage.html
Pieter_H
Norway
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in pair: 139

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
toegangscode voor gevolmachtigde


Explanation:
de nederlandse en belgische phone-bankingsystemen noemen het password een toegangscode of geheime code.

secundaire gebruiker is een gevolmachtigde

Jan Acx
Spain
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 145