KudoZ home » English to Dutch » Other

big board

Dutch translation: prefab plaatelementen???


05:22 Nov 22, 2001
English to Dutch translations [Non-PRO]
English term or phrase: big board
The company has benchmarked the traditional and "big board" production.
Het gaat hier over architecturale producten. Meer context is er NIET.
Linda Ferwerda
Dutch translation:prefab plaatelementen???
Explanation:
gezien het om een tekst gaat met architecturale inslag, denk ik (maar het blijft bij vaag denken) dat het hier gaat om twee bouwnethodes; de éne bestaand uit het traditioneel bouwen (eventueel met ter plaatse gieten van bijvoorbeeld betonnen muurelementen) en de andere gebruikmakend van (in een betonfabriek) voorgevormde plaatelementen (big boards?) die dan gebruikt worden om structurele delen op te zetten.
Het is een gok, maar als je niet meer context hebt....Misschien zit ik er ook wel volledig naast!
Good luck!
Selected response from:

xxxblomguib
Grading comment
Ik denk inderdaad dat het die kant op gaat. Je hebt me op weg geholpen!
1 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4New York Stock Exchange
Tina Vonhof
2prefab plaatelementen???xxxblomguib


  

Answers


14 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
New York Stock Exchange


Explanation:
I don't know if this has anything to do with it but "Big Board" is a nickname for the New York Stock Exchange. Maybe it is also used in a more general sense to mean production on a large scale and/or at an international level.
I am just speculating here but maybe it can give you some leads.

Tina Vonhof
Canada
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 423

21 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
prefab plaatelementen???


Explanation:
gezien het om een tekst gaat met architecturale inslag, denk ik (maar het blijft bij vaag denken) dat het hier gaat om twee bouwnethodes; de éne bestaand uit het traditioneel bouwen (eventueel met ter plaatse gieten van bijvoorbeeld betonnen muurelementen) en de andere gebruikmakend van (in een betonfabriek) voorgevormde plaatelementen (big boards?) die dan gebruikt worden om structurele delen op te zetten.
Het is een gok, maar als je niet meer context hebt....Misschien zit ik er ook wel volledig naast!
Good luck!

xxxblomguib
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 144
Grading comment
Ik denk inderdaad dat het die kant op gaat. Je hebt me op weg geholpen!