KudoZ home » English to Dutch » Other

outboard runway

Dutch translation: Start- en landingsbaan


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:outboard runway
Dutch translation:Start- en landingsbaan
Entered by: Pieter_H

04:43 Nov 25, 2001
English to Dutch translations [Non-PRO]
English term or phrase: outboard runway
Dit gaat over een landingsbaan. Je hebt een inboard en een outboard landingsbaan
Linda Ferwerda
Start- en landingsbaan
Explanation:
Hi Linda!

Kan het zijn dat er een typo in de tekst zit, of de bril misschien niet goed op de neus? En dat er "outbound runway" staat?

"Out-bound en In-bound zou logisch kunnen zijn: Eén baan voor vertrekkende vliegtuigen -Outbound (startbaan)
Inbound voor aankomende toestellen(landingsbaan).

Zoniet,dan weet ik het niet...

Groeten,

Pieter_H


Selected response from:

Pieter_H
Norway
Grading comment
Alhoewel het er in het Engels echt niet staat, en een andere verklaring ontbreekt, ga ik toch voor jouw suggestie.
Mocht er toch nog duidelijkheid komen, dan laat ik het je weten!

Prettig weekend!

Linda
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Start- en landingsbaanPieter_H
3buitenboordmotoren
Jan Acx


Discussion entries: 1





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Start- en landingsbaan


Explanation:
Hi Linda!

Kan het zijn dat er een typo in de tekst zit, of de bril misschien niet goed op de neus? En dat er "outbound runway" staat?

"Out-bound en In-bound zou logisch kunnen zijn: Eén baan voor vertrekkende vliegtuigen -Outbound (startbaan)
Inbound voor aankomende toestellen(landingsbaan).

Zoniet,dan weet ik het niet...

Groeten,

Pieter_H




Pieter_H
Norway
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in pair: 139
Grading comment
Alhoewel het er in het Engels echt niet staat, en een andere verklaring ontbreekt, ga ik toch voor jouw suggestie.
Mocht er toch nog duidelijkheid komen, dan laat ik het je weten!

Prettig weekend!

Linda

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Thijs van Dorssen: Hey Piet, goed gezien!
3 hrs
  -> Dank je en.. tja, ik heb af en toe wat heldere ogenblikken ...:-o))

11 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
buitenboordmotoren


Explanation:
Misschien klinkt dit hier heel stom, maar ik heb ook al wel gehoord dat luchthavens verschillende startbanen hebben voor de verschillende types vliegtuigen, naargelang de motoren.

Jan Acx
Spain
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 145