KudoZ home » English to Dutch » Other

community outreach programme

Dutch translation: gemeenschapsproject


02:13 Nov 26, 2001
English to Dutch translations [Non-PRO]
English term or phrase: community outreach programme
programma dat een fabriek organiseert om begrip te kweken bij de plaatselijke bevolking.
Bestaat hier een goed Nederlands woord voor?
Linda Ferwerda
Dutch translation:gemeenschapsproject
Explanation:
Ik denk dat je met 'gemeenschapsproject' of '-programma' benadrukt dat het om een programma gaat ter stimulatie van de relatie met de plaatselijke gemeenschap.
Selected response from:

bouman
Netherlands
Grading comment
Je hebt me weg geholpen. Ik ben van deze betekenis uitgegaan, maar heb de hele zin omgegooid.
Bedankt!

Linda
1 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1gemeenschapsproject
bouman
2 -1maatschappelijke activiteiten,
Ellemiek Drucker


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): -1
maatschappelijke activiteiten,


Explanation:
Hoi Linda,

Ik weet dat McDonalds op dat gebied ook actief is, op de website van McDonalds nederland noemen ze het "maatschappelijke activiteiten"

Het verslag is gemaakt ter ere van het dertig jaar McDonald's in Nederland. Het gaat in op de maatschappelijke activiteiten die McDonald's de afgelopen jaren binnen de Nederlandse samenleving heeft ondernomen.

HTH
Groetjes
Ellemiek

Ellemiek Drucker
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 57

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Tina Vonhof: Niet fout maar een beetje te vaag.
15 hrs
  -> Why don't you tell Ronald McD you feel that way ;-)

37 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
gemeenschapsproject


Explanation:
Ik denk dat je met 'gemeenschapsproject' of '-programma' benadrukt dat het om een programma gaat ter stimulatie van de relatie met de plaatselijke gemeenschap.

bouman
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 16
Grading comment
Je hebt me weg geholpen. Ik ben van deze betekenis uitgegaan, maar heb de hele zin omgegooid.
Bedankt!

Linda

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tina Vonhof
15 hrs