KudoZ home » English to Dutch » Other

problem solving issues

Dutch translation: Mijn versie


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:problem solving issues
Dutch translation:Mijn versie
Entered by: BelkisDV

13:58 Nov 27, 2001
English to Dutch translations [Non-PRO]
English term or phrase: problem solving issues
This is from an IT job ad and the whole sentence reads: "You will be involved in all problem solving issues and projects of varying sizes". All help will be appreciated!
Willemina
Mijn versie
Explanation:
U helpt mee allerlei problemen op te lossen en werkt mee aan projecten van uiteenlopende omvang.

Dat is hoe ik deze zin zou vertalen, misschien heb je er wat aan...

Succes,

Serge L.
Selected response from:

Serge L
Grading comment
Thanks very much to all of you and your answers. I think Serge's solutions fits in best with my translation.

Thanks Serge,

Willemina
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2Mijn versieSerge L
5probleemoplossende kwesties
Jan Acx
5 -1U houd zich bezig met het oplossen van alle problemen en met projecten van uiteenlopende grote
Edward Vreeburg
4problemen op het gebied van troubleshootingxxxXX789


  

Answers


25 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
probleemoplossende kwesties


Explanation:
probleemoplossend is een algemeen gebruikte term in het Nederlands

issues kan worden vertaald als kwesties


    Reference: http://www.google.com
Jan Acx
Spain
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 145

27 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
Mijn versie


Explanation:
U helpt mee allerlei problemen op te lossen en werkt mee aan projecten van uiteenlopende omvang.

Dat is hoe ik deze zin zou vertalen, misschien heb je er wat aan...

Succes,

Serge L.


    Nederlandstalige
    ervaring
Serge L
PRO pts in pair: 392
Grading comment
Thanks very much to all of you and your answers. I think Serge's solutions fits in best with my translation.

Thanks Serge,

Willemina

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jacki: mooie vertaling!
29 mins

agree  solos: niet mooi , wel de beste !
1 day 6 hrs

28 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
problemen op het gebied van troubleshooting


Explanation:
Troubleshooting is een andere veel gebruikte IT-term voor het oplossen van problemen. "Kwesties" voor "issues" klinkt ietwat houterig; om te voorkomen dat je twee keer het woord "probleem" (problemen op het gebied van probleemoplossing) in dezelfde zinssnede gebruikt, biedt deze optie misschien de beste oplossing.

xxxXX789
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 276

9 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
U houd zich bezig met het oplossen van alle problemen en met projecten van uiteenlopende grote


Explanation:
Het hangt er een beetje van af of dit een 'hippe', 'technische' of 'post-hbo met 10 jaar ervaring' baan is.
Deze vertaling is een beetje formeel.

Ed.

Edward Vreeburg
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 207

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Serge L: het moet zijn: u houd_t_ ... van uiteenlopende gro_ott_e
4 mins