KudoZ home » English to Dutch » Other

seven-a-side league

Dutch translation: zeven-per-ploeg competitie/liga,...


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:seven-a-side league
Dutch translation:zeven-per-ploeg competitie/liga,...
Entered by: Evert DELOOF-SYS

02:20 Nov 30, 2001
English to Dutch translations [PRO]
English term or phrase: seven-a-side league
a football team that plays in a seven-a-side league.

Het gaat over een voetbalteam van een bedrijf in Polen. Verdere context is er niet.

Wordt hier zaalvoetbal bedoeld?
Linda Ferwerda
zeven-per-ploeg competitie/liga,...
Explanation:
Voetbal met slechts zeven spelers ipv 11
Vaak worden meerdere 'sevens' (en andere akkefietjes) toegevoegd': bv. slechts zeven minuten speeltijd - rust- weer zeven minuten enz.

Bij sommige seven-a-side (gemengde) wedstrijden worden slechts 2 mannen toegelaten per ploeg (en uiteraard dan 5 vrouwen) enz...

Ref.:
Heel wat hits op o.m. Google, maar je moet wel wat zoeken vooraleer er een site wat uitleg geeft.


Bv.:

"The AMNRL are excited to announce the Inaugural 'Mother Day Seven a Side' Tournament to be held at Tri States Sports Center in Aston, PA on Saturday, May 12 with the first match scheduled for 12pm.

Sevens is a modified version of Rugby League that is played on a regulation size field except with only seven players per team as opposed to the traditional thirteen players and each half is only seven minutes in duration."

Selected response from:

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Grading comment
Duidelijke uitleg van zowel jou als Jan, Evert!
Dank je wel.

Groet,

Linda
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1zeven-per-ploeg competitie/liga,...
Evert DELOOF-SYS
4seven-a-side
Jan Acx
4zeven-per-ploeg competitie/liga,...


  

Answers


18 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
zeven-per-ploeg competitie/liga,...


Explanation:
Voetbal met slechts zeven spelers ipv 11
Vaak worden meerdere 'sevens' (en andere akkefietjes) toegevoegd': bv. slechts zeven minuten speeltijd - rust- weer zeven minuten enz.

Bij sommige seven-a-side (gemengde) wedstrijden worden slechts 2 mannen toegelaten per ploeg (en uiteraard dan 5 vrouwen) enz...

Ref.:
Heel wat hits op o.m. Google, maar je moet wel wat zoeken vooraleer er een site wat uitleg geeft.


Bv.:

"The AMNRL are excited to announce the Inaugural 'Mother Day Seven a Side' Tournament to be held at Tri States Sports Center in Aston, PA on Saturday, May 12 with the first match scheduled for 12pm.

Sevens is a modified version of Rugby League that is played on a regulation size field except with only seven players per team as opposed to the traditional thirteen players and each half is only seven minutes in duration."




Native speaker of:

18 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
zeven-per-ploeg competitie/liga,...


Explanation:
Voetbal met slechts zeven spelers ipv 11
Vaak worden meerdere 'sevens' (en andere akkefietjes) toegevoegd': bv. slechts zeven minuten speeltijd - rust- weer zeven minuten enz.

Bij sommige seven-a-side (gemengde) wedstrijden worden slechts 2 mannen toegelaten per ploeg (en uiteraard dan 5 vrouwen) enz...

Ref.:
Heel wat hits op o.m. Google, maar je moet wel wat zoeken vooraleer er een site wat uitleg geeft.


Bv.:

"The AMNRL are excited to announce the Inaugural 'Mother Day Seven a Side' Tournament to be held at Tri States Sports Center in Aston, PA on Saturday, May 12 with the first match scheduled for 12pm.

Sevens is a modified version of Rugby League that is played on a regulation size field except with only seven players per team as opposed to the traditional thirteen players and each half is only seven minutes in duration."



Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 2706
Grading comment
Duidelijke uitleg van zowel jou als Jan, Evert!
Dank je wel.

Groet,

Linda

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Acx: Wat is Seven-A-Side (Dutch)(www.google.com)
1 hr

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
seven-a-side


Explanation:
I agree completely with Evert but I wanted to give you this information, which I couldn't do in the comments.
"Wat is Seven-A-Side (Dutch)
Seven-A-Side is een variant van het rugby waarbij de ploeg bestaat uit 7 spelers in plaats van de normale 15. Omdat zij toch over het hele veld moeten verdedigen en aanvallen is deze variant van het rugby snel en spektakulair. Omwille van de snelheid worden de meeste wedstrijden beperkt tot 2 maal 7-10 minuten. Deze variant van het rugby vooral op tornooien gespeeld. Het Seven-A-Side is erkend als olympische discipline."

De term seven-a-side wordt dus in het Nederlands gebruikt




    Reference: http://google.com
Jan Acx
Spain
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 145