KudoZ home » English to Dutch » Other

Cascade

Dutch translation: anti-oxidanten cascade


11:48 Dec 3, 2001
English to Dutch translations [Non-PRO]
English term or phrase: Cascade
Selenium is an important nutrient in the antioxidant cascade that promotes healthy cell division
Nadjezda Heymans
Dutch translation:anti-oxidanten cascade
Explanation:
Op onderstaande sites ben ik het op deze manier tegengekomen...
Hoop dat je er iets mee bent.

"Vitamine C is in water oplosbaar waardoor het met name een anti-oxidatieve rol speelt in de extracellulaire vloeistof. Vitamine C zorgt in de anti-oxidanten cascade voor het overnemen van het radicaal van vitamine E. "



Selected response from:

Hans Hereijgers
Grading comment
Thank you
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4menigte/vele
Tina Vonhof
4antioxidant capaciteit
Jan Acx
1anti-oxidanten cascade
Hans Hereijgers


  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
anti-oxidanten cascade


Explanation:
Op onderstaande sites ben ik het op deze manier tegengekomen...
Hoop dat je er iets mee bent.

"Vitamine C is in water oplosbaar waardoor het met name een anti-oxidatieve rol speelt in de extracellulaire vloeistof. Vitamine C zorgt in de anti-oxidanten cascade voor het overnemen van het radicaal van vitamine E. "






    Reference: http://www.labradornet.com/vitc.html
    Reference: http://www.orthos.nl/pdf/ao8818.pdf
Hans Hereijgers
Native speaker of: Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 6
Grading comment
Thank you

24 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
antioxidant capaciteit


Explanation:
antioxidant in-put
antioxidant (ver)werking






Jan Acx
Spain
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 145

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
menigte/vele


Explanation:
Ik zou het hier als volgt vertalen: "Selenium is een belangrijke voedingsstof onder de menigte van (of: onder de vele) antioxidanten die gezonde celdeling bevorderen."

Tina Vonhof
Canada
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 423