KudoZ home » English to Dutch » Other

freshperson

Dutch translation: Ik was nog een heel jonge vrouw/jong meisje


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:freshperson
Dutch translation:Ik was nog een heel jonge vrouw/jong meisje
Entered by: Evert DELOOF-SYS

08:18 Dec 8, 2001
English to Dutch translations [PRO]
English term or phrase: freshperson
Dezelfde film. De womynists voeren de gelijkstelling tussen man en vrouw extreem door, door te weigeren deze woorden te gebruiken. Alle mensen zijn 'persons'.
Heb een probleem met de volgende grap:

W.1: Did you go out with a white male?
W.2: I was only a freshman.
W.1: That's freshperson, please.

Mag duidelijk zijn dat je freshman hier niet met eertsejaars kan vertalen.
Sikkema
Ik was nog een heel jonge vrouw/jong meisje
Explanation:
Je bedoelt een heel jong persoon, aub...

Om een goed woord te vinden dat toch een beetje in de lijn van jouw dialoog past, denk ik dat je het met 'vrouw/meisje' zult moeten doen.


HTH


Selected response from:

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Grading comment
Jammer dat er niks leukers te bedenken was.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2freshman
yeswhere
4Ik was nog een heel jonge vrouw/jong meisje
Evert DELOOF-SYS
4Ik was nog een heel jonge vrouw/jong meisje


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Ik was nog een heel jonge vrouw/jong meisje


Explanation:
Je bedoelt een heel jong persoon, aub...

Om een goed woord te vinden dat toch een beetje in de lijn van jouw dialoog past, denk ik dat je het met 'vrouw/meisje' zult moeten doen.


HTH





Native speaker of:

10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Ik was nog een heel jonge vrouw/jong meisje


Explanation:
Je bedoelt een heel jong persoon, aub...

Om een goed woord te vinden dat toch een beetje in de lijn van jouw dialoog past, denk ik dat je het met 'vrouw/meisje' zult moeten doen.


HTH




Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 2706
Grading comment
Jammer dat er niks leukers te bedenken was.

58 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
freshman


Explanation:
'freshman' is a U.S. term for a student in his/her first year of college/univeristy. 'freshperson' is an attempt to be more politically correct by avoiding specific gender.
Just thought this might help you translate it into Dutch.

yeswhere
Native speaker of: Native in EnglishEnglish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ineke Hardy
1 hr

agree  xxxHenri
2 days 7 hrs