KudoZ home » English to Dutch » Other

Hard done by

Dutch translation: te kort gedaan zijn


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Hard done by
Dutch translation:te kort gedaan zijn
Entered by: Sanmar

12:59 Dec 15, 2005
English to Dutch translations [PRO]
Other
English term or phrase: Hard done by
Context: een lijst met persoonlijke eigenschappen
Sanmar
United Kingdom
te kort gedaan zijn
Explanation:
...of benadeeld zijn (Van Dale), dat is wat "to be hard done by" betekent. Alleen wel een beetje vreemd als persoonlijke eigenschap.
Selected response from:

FionaT
Netherlands
Grading comment
Bedankt, Fiona. Dit is inderdaad wat ermee bedoeld wordt.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2te kort gedaan zijnFionaT
4onfair behandeld
Björn Houben
2doet zelden
Henk Peelen


  

Answers


1 min   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
doet zelden


Explanation:
hard done by x = x doet zelden

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 125

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Zsanett Rozendaal-Pandur: Mogelijk heb je gelijk, mij klinkt dit niet bekend. Zou dat niet "hardly" zijn ipv "hard"?
27 mins
  -> was ook mijn probleem. dankjewel gedeeld probleem is half probleem

5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
hard done by
onfair behandeld


Explanation:
***

Björn Houben
Belgium
Works in field
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 12

8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
hard done by
te kort gedaan zijn


Explanation:
...of benadeeld zijn (Van Dale), dat is wat "to be hard done by" betekent. Alleen wel een beetje vreemd als persoonlijke eigenschap.

FionaT
Netherlands
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8
Grading comment
Bedankt, Fiona. Dit is inderdaad wat ermee bedoeld wordt.
Notes to answerer
Asker: Ik weet wat je bedoeld met 'vreemd als pers. eigenschap' maar er zijn inderdaad mensen die zich altijd 'hard done by' of te kort gedaan voelen, d.w.z. het is nooit goed genoeg voor ze. Misschien ken je wel een paar van dat soort mensen :-)


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kate Hudson
43 mins
  -> Thanks, Kate!

agree  Gerard de Noord: For the record: tekortgedaan zijn
1 hr
  -> Inderdaad, dank je!