KudoZ home » English to Dutch » Other

grab sampling technique

Dutch translation: discontinue of cyclische monsternametechniek


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:grab sampling technique
Dutch translation:discontinue of cyclische monsternametechniek
Entered by: Sanmar

14:03 Dec 20, 2005
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Other
English term or phrase: grab sampling technique
If a grab sampling technique is to be used, it is never enough to take just one sample. Context: sampling for explosive atmosphere.
Sanmar
United Kingdom
discontinue of cyclische monsternametechniek
Explanation:
Het gaat hier volgens mij om lucht monsters die met een bepaald interval worden genomen, in tegenstelling tot bijv. snuffelpalen die continu meten.
Selected response from:

TransAction
Netherlands
Grading comment
Bedankt
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3discontinue of cyclische monsternametechniek
TransAction
3 -1monsternamemethodeHarry Borsje


Discussion entries: 1





  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
monsternamemethode


Explanation:
zoek op monstername en ATEX voor relevante Googles; ik neem aan dat dit itt (continue) meettechnieken wordt toegepast(snuffelpalen...?)

--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs 26 mins (2005-12-20 22:30:02 GMT)
--------------------------------------------------

grab sampling leek me in eerste instantie iets voor b.v. stof (stofexplosiegevaar), d.w.z. het verzamelen van een hoeveelheid stof (monster) om de samenstelling te bepalen, maar de methode blijkt (en eigenlijk heel logisch) ook voor lucht op te gaan: mbv een pomp wordt nl. een discreet luchtmonster genomen voor analyse; al met al blijft de voorgestelde term van toepassing

Harry Borsje
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 156

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  TransAction: monsternamemethode is een goede vertaling voor sampling technique of method, maar je mist het grab aspect
17 hrs

18 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
discontinue of cyclische monsternametechniek


Explanation:
Het gaat hier volgens mij om lucht monsters die met een bepaald interval worden genomen, in tegenstelling tot bijv. snuffelpalen die continu meten.

TransAction
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FrisianFrisian
PRO pts in category: 15
Grading comment
Bedankt