KudoZ home » English to Dutch » Other

get down

Dutch translation: eerlijk zijn tegenover elkaar


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:get down to some truth between us
Dutch translation:eerlijk zijn tegenover elkaar
Entered by: Thijs van Dorssen

09:49 Dec 13, 2001
English to Dutch translations [PRO]
English term or phrase: get down
and get down to some truth
between us, you know
Frank Hesse
Australia
eerlijk zijn/wezen tegenover elkaar
Explanation:
eerlijk zijn/wezen tegenover elkaar

of

een zekere eerlijkheid tussen ons scheppen
Selected response from:

Shayna Barby
Grading comment
Dank je Shayna

Frank
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2eerlijk zijn/wezen tegenover elkaarShayna Barby
4Laten we (eindelijk) eens eerlijk zijn tegen elkaar
Tina Vonhof
4...en (laten we ) het eindelijk eens tot een beetje waarheid komen tussen ons
4...en (laten we ) het eindelijk eens tot een beetje waarheid komen tussen ons
Evert DELOOF-SYS


  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
eerlijk zijn/wezen tegenover elkaar


Explanation:
eerlijk zijn/wezen tegenover elkaar

of

een zekere eerlijkheid tussen ons scheppen

Shayna Barby
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 99
Grading comment
Dank je Shayna

Frank

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Linda Ferwerda: En laten we eerlijk zijn,....
4 mins

agree  Nellie Voss
1 hr

20 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
...en (laten we ) het eindelijk eens tot een beetje waarheid komen tussen ons


Explanation:
Vorige zin lijkt me noodzakelijk om hierop goed te kunnen antwoorden.
Dit geldt eigenlijk meestal bij de vertaling van gesprekken, films...
Bv.:
Let's sit down and get down to some truth between us,...: '...en (laten we) het eindelijk eens...' enz. is dan maar een van de verschillende mogelijkheden.



Native speaker of:

20 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
...en (laten we ) het eindelijk eens tot een beetje waarheid komen tussen ons


Explanation:
Vorige zin lijkt me noodzakelijk om hierop goed te kunnen antwoorden.
Dit geldt eigenlijk meestal bij de vertaling van gesprekken, films...
Bv.:
Let's sit down and get down to some truth between us,...: '...en (laten we) het eindelijk eens...' enz. is dan maar een van de verschillende mogelijkheden.


Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 2706

1 day 18 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Laten we (eindelijk) eens eerlijk zijn tegen elkaar


Explanation:
Ik stel voor een combinatie van bovenstaande antwoorden. Of het woord 'eindelijk' er in moet hangt van de context af.

Tina Vonhof
Canada
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 423