KudoZ home » English to Dutch » Other

maint\' bots, pressure bays, secondary location

Dutch translation: onderhoudsrobots, drukkamers, tweede lokatie


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:maint. bots, pressure bays, secondary location
Dutch translation:onderhoudsrobots, drukkamers, tweede lokatie
Entered by: Bryan Crumpler

07:23 Dec 14, 2001
English to Dutch translations [Non-PRO]
English term or phrase: maint\' bots, pressure bays, secondary location
Dit zegt de kapitein van een ruimteschip. Send out a pair of maint' bots. Bring in the pod and put it in medbay isolation. Use the negative pressure bays, highest decontamination protocol. Then jump to secondary location.

Kan iemand mij met dit stukje helpen? Alvast bedankt.
Sandra
onderhoudsrobots, drukkamers, tweede lokatie
Explanation:
Dit is al te laat maar ik wilde toch ff replyen.

maint'bot is inderdaad afkorting van "maintenance robot". Volgens vista-web noemen we die "onderhoudsrobots".

pressure bays zijn pressure chambers (of drukkamers) in een vliegtuig, laboritorium, enz.

tweede = second(ary)
lokatie = location

Vandaar, tweede lokatie.

Negative pressure bays zijn gewoon negatieve drukkamers. Zie onderstaande referenties en koppelingen.



Ebola, protocol LCI
... Op de Eerste Hulp en op de polikliniek: Onderzoek vindt plaats op een aparte kamer
(negatieve drukkamer niet nodig); de deur zoveel mogelijk gesloten houden. ...
www.lci.lcr.nl/protocollen/ebola/tekst_ebol.htm - 25k - Cached - Similar pages

[PDF]protocol ebola
File Format: PDF/Adobe Acrobat - View as HTML
... handschoenen aan) en daarna desinfecte- ren 1 . Op de Eerste Hulp en op de polikliniek
* Onderzoek vindt plaats op een aparte kamer (negatieve drukkamer niet ...
www.lci.lcr.nl/protocollen/ebola/lci_ebol.pdf - Similar pages
[ More results from www.lci.lcr.nl ]
Selected response from:

Bryan Crumpler
United States
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5onderhoudsrobots, drukkamers, tweede lokatie
Bryan Crumpler
4hulprobot, ....
Jan Acx
4zie uitleg
GertV


  

Answers


8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
zie uitleg


Explanation:
Stuur er enkele onderhoudsrobots op uit. Haal de capsule binnen en plaats ze in quarantaine in de herstelruimte. Gebruik de ruimten met negatieve druk en de hoogste ontsmettingsfactor. [Ga dan naar de satelliet/bijplaneet]

!Het is misschien een wat ruwe vertaling die je in je eigen context moet inlassen! Even wat uitleg:

maint'bot kan de afkorting zijn van maintenance robot (de tuigen die de capsule terug binnen moeten halen)

medbay kan komen van medical bay (bay in Van Dale E-N als ziekenboeg). Herstelruimte kan dan zowel technisch als medisch worden geïnterpreteerd (lijkt me in deze literair-technische context geen slechte oplossing).

bay (zelfde term als voordien, zonder de 'med' of 'herstel').

het laatste stukje is moeilijker zonder verdere context (hopelijk heb jij die wel :-)) voor secondary vond ik in de Van Dale E-N: bijplaneet of satelliet. Misschien is dat de volgende locatie waar ze heen moeten gaan. Vandaar mijn vertaling tussen haakjes!

Hopelijk helpt het iets!


GertV
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 250

13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
hulprobot, ....


Explanation:
Trommel de hulprobotjes op. Breng de cocon binnen en werp hem in de medium isolatiekom. Gebruik de negatieve drukstraal en de hoogste decontaminatiegraad. Schakel dan over op secundair.


I think that sounds really S/F and all the words I used are officially Dutch


    writer
Jan Acx
Spain
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 145

309 days   confidence: Answerer confidence 5/5
onderhoudsrobots, drukkamers, tweede lokatie


Explanation:
Dit is al te laat maar ik wilde toch ff replyen.

maint'bot is inderdaad afkorting van "maintenance robot". Volgens vista-web noemen we die "onderhoudsrobots".

pressure bays zijn pressure chambers (of drukkamers) in een vliegtuig, laboritorium, enz.

tweede = second(ary)
lokatie = location

Vandaar, tweede lokatie.

Negative pressure bays zijn gewoon negatieve drukkamers. Zie onderstaande referenties en koppelingen.



Ebola, protocol LCI
... Op de Eerste Hulp en op de polikliniek: Onderzoek vindt plaats op een aparte kamer
(negatieve drukkamer niet nodig); de deur zoveel mogelijk gesloten houden. ...
www.lci.lcr.nl/protocollen/ebola/tekst_ebol.htm - 25k - Cached - Similar pages

[PDF]protocol ebola
File Format: PDF/Adobe Acrobat - View as HTML
... handschoenen aan) en daarna desinfecte- ren 1 . Op de Eerste Hulp en op de polikliniek
* Onderzoek vindt plaats op een aparte kamer (negatieve drukkamer niet ...
www.lci.lcr.nl/protocollen/ebola/lci_ebol.pdf - Similar pages
[ More results from www.lci.lcr.nl ]



    Reference: http://www.vistaweb.com/Dutch/Investor/portfolio_315.html
    Reference: http://www.lci.lcr.nl/protocollen/ebola/tekst_ebol.htm
Bryan Crumpler
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 108