KudoZ home » English to Dutch » Other

slamming

Dutch translation: Te weinig context


19:46 Dec 15, 2001
English to Dutch translations [Non-PRO]
English term or phrase: slamming
expression
peter
Dutch translation:Te weinig context
Explanation:
Maar hier komt alles wat Van Dale over "slam heeft te melden:

slam¹
( telbaar zelfstandig naamwoord )
1 harde slag
klap, dreun
( honkbal ) rake slag
2 ( slang ) neut
borrel
3 zie slammer

slam²
( telbaar en niet-telbaar zelfstandig naamwoord )
scherpe kritiek

slam³
( niet-telbaar zelfstandig naamwoord )
( bridge )
slem
alle slagen
context
grand slam
groot slem ( dertien slagen; figuurlijk ook voor het winnen van een reeks tennis / golftoernooien en dergelijke )
little / small slam
klein slem ( twaalf slagen )

slamg
( onovergankelijk en overgankelijk werkwoord )
1 met een klap dichtslaan
context
slam to
met een klap dichtslaan
2 ( informeel; honkbal ) (de bal) raken
3 ( informeel ) harde klap / slag met de hand geven
idioom
( slang ) slam off
doodgaan

slamh
( overgankelijk werkwoord )
1 (neer / dicht)smijten
(neer / dicht)kwakken met een smak (neer / dicht)gooien
context
( informeel ) slam the door
de deur dichtslaan ( ook figuurlijk )
slam down
neersmijten
2 ( informeel ) scherp bekritiseren
uitschelden
3 ( informeel ) inmaken
volledig verslaan
idioom
he slamed out of the room
hij denderde de kamer uit

slami
( bijwoord )
met een klap / dreun



Ik hoop dat je er wat aan hebt.


Groeten,

Pieter_H
Selected response from:

Pieter_H
Norway
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2Te weinig contextPieter_H
4paaltjes pikkenxxxHenri


  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
Te weinig context


Explanation:
Maar hier komt alles wat Van Dale over "slam heeft te melden:

slam¹
( telbaar zelfstandig naamwoord )
1 harde slag
klap, dreun
( honkbal ) rake slag
2 ( slang ) neut
borrel
3 zie slammer

slam²
( telbaar en niet-telbaar zelfstandig naamwoord )
scherpe kritiek

slam³
( niet-telbaar zelfstandig naamwoord )
( bridge )
slem
alle slagen
context
grand slam
groot slem ( dertien slagen; figuurlijk ook voor het winnen van een reeks tennis / golftoernooien en dergelijke )
little / small slam
klein slem ( twaalf slagen )

slamg
( onovergankelijk en overgankelijk werkwoord )
1 met een klap dichtslaan
context
slam to
met een klap dichtslaan
2 ( informeel; honkbal ) (de bal) raken
3 ( informeel ) harde klap / slag met de hand geven
idioom
( slang ) slam off
doodgaan

slamh
( overgankelijk werkwoord )
1 (neer / dicht)smijten
(neer / dicht)kwakken met een smak (neer / dicht)gooien
context
( informeel ) slam the door
de deur dichtslaan ( ook figuurlijk )
slam down
neersmijten
2 ( informeel ) scherp bekritiseren
uitschelden
3 ( informeel ) inmaken
volledig verslaan
idioom
he slamed out of the room
hij denderde de kamer uit

slami
( bijwoord )
met een klap / dreun



Ik hoop dat je er wat aan hebt.


Groeten,

Pieter_H

Pieter_H
Norway
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in pair: 139

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Frank Hesse: any context at all would be nice
14 hrs

agree  Tina Vonhof: maar als het in Van Dale staat kan de vrager dat toch zelf wel vinden?
5 days

31 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
paaltjes pikken


Explanation:
een uitdrukking

xxxHenri
PRO pts in pair: 78