KudoZ home » English to Dutch » Other

apprenticeship

Dutch translation: leerlingschap


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:apprenticeship
Dutch translation:leerlingschap

13:59 Dec 18, 2001
English to Dutch translations [Non-PRO]
English term or phrase: apprenticeship
Apprenticeship programme improvements
J.Ploegman
Leerlingschap
Explanation:
Ik zit zelf in een apprentice positie en leerlingschap is een betere optie, sinds stage meer doelt op tijdelijk. Een apprentice leert bij en van zijn werkgever en heeft een career-position als doel bij dat zelfde bedrijf.
Selected response from:

K.Winter
Grading comment
Thanx for the helpful translation!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5stage
Carla Zwanenberg
5Leerlingschap
K.Winter
4 -1traineeprogrammaLinda Ferwerda


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
stage


Explanation:
Verbetering van het stageprogramma

Van Dale geeft leerlingschap als vertaling van apprenticeship maar ik zou zelf eerder stage gebruiken. Hangt natuurlijk wel van de context af.

Groeten,
Carla



Carla Zwanenberg
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 317

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Shayna Barby
6 mins

agree  Evert DELOOF-SYS: Zeker (wel verbeteringEN)- Ik herinner me het boek 'The apprenticeship of Duddy...' door M. Richler (in vertaling verschenen onder de titel "De leerjaren van Duddy..." - andere context uiteraard)
13 mins

agree  Nellie Voss
19 mins

agree  Joeri Van Liefferinge
25 mins

agree  Linda Ferwerda: stukken beter dan mijn oplossing!
29 mins

7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
traineeprogramma


Explanation:
verbeteringen aan het traineeprogramma

trainee wordt tegenwoordig regelmatig gebruikt.

Linda Ferwerda
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 715

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Joeri Van Liefferinge: Trainee staat wel in het Groene boekje, maar ik ben het nog nooit tegengekomen, eerlijk gezegd.
26 mins

neutral  Carla Zwanenberg: ik denk dat traineeprogramma ok is als het vaste medewerkers betreft. Stage wordt gebruikt voor studenten. De juiste term hangt dus, zoals altijd, van de context af :)
36 mins

1 day 1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
Leerlingschap


Explanation:
Ik zit zelf in een apprentice positie en leerlingschap is een betere optie, sinds stage meer doelt op tijdelijk. Een apprentice leert bij en van zijn werkgever en heeft een career-position als doel bij dat zelfde bedrijf.

K.Winter
Grading comment
Thanx for the helpful translation!