KudoZ home » English to Dutch » Other

to minister

Dutch translation: dienen


05:40 Dec 19, 2001
English to Dutch translations [Non-PRO]
/ Psychology, religion
English term or phrase: to minister
'We have been ministering at this church for over a decade'. Kunnen wij hier meer van maken dan alleen maar 'werken'? (de 'we' hebben verschillende functies binnen de kerk)
Antoinette Verburg
Netherlands
Dutch translation:dienen
Explanation:
Misschien "wij hebben deze kerk gediend"?

--------------------------------------------------
Note added at 2001-12-19 12:04:48 (GMT)
--------------------------------------------------

Andere optie zou kunnen zijn: wij hebben ons voor de kerk ingezet.
Selected response from:

Linda Ferwerda
Grading comment
Thanks!
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1diensten houdenjviaene
4 +1dienenLinda Ferwerda


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
dienen


Explanation:
Misschien "wij hebben deze kerk gediend"?

--------------------------------------------------
Note added at 2001-12-19 12:04:48 (GMT)
--------------------------------------------------

Andere optie zou kunnen zijn: wij hebben ons voor de kerk ingezet.

Linda Ferwerda
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 715
Grading comment
Thanks!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Pieter_H: Ja, passend in deze context
3 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
diensten houden


Explanation:
misschien

jviaene
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 7

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Acx: depends on who ministers, if it is the minister then I would say "gewerkt". If it is the worshippers then above
1 day 13 hrs