KudoZ home » English to Dutch » Other

to prompt

Dutch translation: Wat gebeurde daarna, drong de raadgever/adviseur aan


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:to prompt
Dutch translation:Wat gebeurde daarna, drong de raadgever/adviseur aan
Entered by: Evert DELOOF-SYS

09:51 Dec 20, 2001
English to Dutch translations [PRO]
/ psychology, religion
English term or phrase: to prompt
'Then what happened?' the counselor prompted. (de counselor is al even met de client in gesprek; is hij hier voorzichtig, bemoedigend, of iets anders?)
Mirror
Wat gebeurde daarna, drong de raadgever/adviseur aan
Explanation:
Hier in zin van: aanzetten tot meer, aandringen
Counselor is voorzichtig-bemoedigend hier, zou ik zeggen. Patiënt staat blijkbaar op het punt om meer te vertellen.
Selected response from:

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Grading comment
Thanks!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +7Wat gebeurde daarna, drong de raadgever/adviseur aan
Evert DELOOF-SYS
4Wat gebeurde daarna, drong de raadgever/adviseur aan
4helpenLinda Ferwerda


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
helpen


Explanation:
Door een vraag te stellen probeert de counselor zijn klant verder te laten vertellen.

Linda Ferwerda
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 715

10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Wat gebeurde daarna, drong de raadgever/adviseur aan


Explanation:
Hier in zin van: aanzetten tot meer, aandringen
Counselor is voorzichtig-bemoedigend hier, zou ik zeggen. Patiënt staat blijkbaar op het punt om meer te vertellen.


Native speaker of:

10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +7
Wat gebeurde daarna, drong de raadgever/adviseur aan


Explanation:
Hier in zin van: aanzetten tot meer, aandringen
Counselor is voorzichtig-bemoedigend hier, zou ik zeggen. Patiënt staat blijkbaar op het punt om meer te vertellen.

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 2706
Grading comment
Thanks!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Nellie Voss
1 hr

agree  Shayna Barby
2 hrs

agree  Lara Visser
3 hrs

agree  Carla Zwanenberg
3 hrs

agree  Linda Ferwerda: Beter dan mijn oplossing, al zeg ik het zelf!
6 hrs

agree  Joeri Van Liefferinge
7 hrs

agree  Jan Acx
10 hrs