KudoZ home » English to Dutch » Other

to affirm (a person)

Dutch translation: Zij werd verondersteld hem in zijn waarde te bevestigen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:to affirm (a person)
Dutch translation:Zij werd verondersteld hem in zijn waarde te bevestigen
Entered by: Evert DELOOF-SYS

14:24 Dec 20, 2001
English to Dutch translations [PRO]
/ psychology, religion
English term or phrase: to affirm (a person)
'She was supposed to affirm him by agreeing'. 'To affirm' slaat in deze context op de PERSOON van de man, en niet op zijn woorden. 'Bevestigen' kan hier dan dacht ik niet, hoewel 'zelfbevestiging' wel bestaat. Dus eh... 'Zij werd geacht hem te sterken in zijn zelfbevestiging door het met hem eens te zijn' of zo? Klinkt nogal gekunsteld...
Mirror
Zij werd verondersteld hem in zijn waarde te bevestigen
Explanation:
Ref.:

"... dat u hem in zijn waarde laat en naar hem ... verstandig om hem in zijn wanen of hallucinaties
te bevestigen. Iemand die een psychose heeft ..."

www.ypsilon.org/ypsilon/Psycho6.htm
Selected response from:

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Grading comment
Thanks!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4door te beamen, voldeed zij aan zijn behoefte voor erkenning
Marijke Mayer
4ego strelen
Jan Acx
4ego strelen
Jan Acx
4Zij werd verondersteld hem in zijn waarde te bevestigen
Evert DELOOF-SYS
4Zij werd verondersteld hem in zijn waarde te bevestigen


  

Answers


38 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Zij werd verondersteld hem in zijn waarde te bevestigen


Explanation:
Ref.:

"... dat u hem in zijn waarde laat en naar hem ... verstandig om hem in zijn wanen of hallucinaties
te bevestigen. Iemand die een psychose heeft ..."

www.ypsilon.org/ypsilon/Psycho6.htm


Native speaker of:

38 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Zij werd verondersteld hem in zijn waarde te bevestigen


Explanation:
Ref.:

"... dat u hem in zijn waarde laat en naar hem ... verstandig om hem in zijn wanen of hallucinaties
te bevestigen. Iemand die een psychose heeft ..."

www.ypsilon.org/ypsilon/Psycho6.htm

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 2706
Grading comment
Thanks!

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ego strelen


Explanation:
Zij was verondersteld zijn ego te strelen en ....

Jan Acx
Spain
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 145

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ego strelen


Explanation:
Zij was verondersteld zijn ego te strelen en ....

Misschien kan je de verwoording van ze werd verondersteld wijzigen:
Dus streelde ze maar zijn ego en bevestigde elk woord.

Jan Acx
Spain
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 145

19 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
door te beamen, voldeed zij aan zijn behoefte voor erkenning


Explanation:
Hoi mirror,
Dit is geen gemakkelijke materie en ik wil me ook niet voordoen alsof ik het wel weet, maar ik heb ooit voor een sociaal werkster gewerkt en eindeloze rapporten uitgetypt over deze zaken. Ik vind de andere bijdragen van Evert en Jan zo gek nog niet, en jouw oplossing komt ook heel dichtbij! Misschien moet je toch daarvoor kiezen.
Ik een googletje gedaan en vond het volgende:
PSYCHOLOGICAL HOROSCOPE ANALYSIS by Liz Greene - Dutch
... dat u in de overtuiging gesterkt bent dat u het ... de behoefte aan erkenning en zelfbevestiging
en de bevestiging van ... zal blijven, kan alleen worden gezien in het ...
www.astro.com/samples/phh.htm

Marijke Mayer
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 624