KudoZ home » English to Dutch » Other

génoise

Dutch translation: Luchtig (biscuit)gebak


15:49 Jan 10, 2002
English to Dutch translations [Non-PRO]
English term or phrase: génoise
food
Greet Geelen
Dutch translation:Luchtig (biscuit)gebak
Explanation:
Génoise of luchtig (biscuit)gebak. De term Génoise wordt ook in Nederland gebruikt.

Uitproberen? Hier is het recept.

Ingrediënten:

--------------------------------------------------------------------------------
4 eieren - 1 eidooier - 100 gram suiker - 100 gram bloem - 1 mespunt bakpoeder - 30 gram boter - 60 gram aardappelmeel
--------------------------------------------------------------------------------
bereiding:
--------------------------------------------------------------------------------
Breek de eieren in een pan, voeg de suiker toe en de eidooier en klop de massa au bain marie tot ze een temperatuur van 35 graden C. heeft. Klop daarna de massa tot ze afgekoeld is. Zeef de bloem, het aardappelmeel en het bakpoeder over de compositie en werk ze er met een spatel voorzichtig door. Smelt de boter en werk ze er ook door. Vet een taartvorm in met boter en bestuif ze licht met bloem. Doe het beslag in de taartvorm en bak het in een oven van 180 graden C. in 20 minuten gaar. Keer de taart meteen om op een rekje om af te koelen.
Selected response from:

Marianne Sluyter
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3Luchtig (biscuit)gebak
Marianne Sluyter
5taart -of- caketaart
Joeri Van Liefferinge
5Génoise-taart(je)/biscuit
Evert DELOOF-SYS


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Génoise-taart(je)/biscuit


Explanation:
Génoise blijkt een recept voor een nagerecht (taartje, biscuit,...) uit Kameroen.
Zou ik niet vertalen.

Hier heb je het volledige recept:

Nom de la recette: Génoise
Type de recette: Desserts
Pays: Cameroun
Nombre de personnes: 6
Temps de préparation: 30
Temps de cuisson: 30
Temps de marinade:


*6 oeufs *2 tasses de sucre *3 tasses de farine *1 sachet de levure chimique (baking powder) *1 sachet de sucre vanillé


Casser les oeufs dans un contenant ajouter le sucre, mettre au bain-marie, melanger les 2 ingredients pendant au moins 10mn, le bain-marie doit etre en ebulition. Le melange ne doit pas epaissir. Retirer du feu en continuant a battre. Incorporer la farine, ensuite le beurre, pour le cas où notre pâte serai trop lourde rajouter de l`huile, incorporer enfin le parfum et la levure. Battre 5mn. Verser dans un moule rond, laisser cuire au four temperature ambiante de 350 pendant 20 à 25 mn le gateau ne doit pas être sec.


S'utilise comme gateau d'anniversaire, donc nous pouvons le décorer avec une crème au beurre ou une crème patissière.

Difficulté de la recette: Facile
Coût de la recette: Peu coûteuse

Gevonden op:

http://www.abidjan.net/cuisine/recette.asp?RecetteID=365


Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 2706
Grading comment
I just need a simple translation instead of a recipe
The asker has declined this answer
Comment: I just need a simple translation instead of a recipe

6 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
taart -of- caketaart


Explanation:
Dit is eigenlijk een Franse benaming.


    Van Dale F-N
Joeri Van Liefferinge
Belgium
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 90

7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
Luchtig (biscuit)gebak


Explanation:
Génoise of luchtig (biscuit)gebak. De term Génoise wordt ook in Nederland gebruikt.

Uitproberen? Hier is het recept.

Ingrediënten:

--------------------------------------------------------------------------------
4 eieren - 1 eidooier - 100 gram suiker - 100 gram bloem - 1 mespunt bakpoeder - 30 gram boter - 60 gram aardappelmeel
--------------------------------------------------------------------------------
bereiding:
--------------------------------------------------------------------------------
Breek de eieren in een pan, voeg de suiker toe en de eidooier en klop de massa au bain marie tot ze een temperatuur van 35 graden C. heeft. Klop daarna de massa tot ze afgekoeld is. Zeef de bloem, het aardappelmeel en het bakpoeder over de compositie en werk ze er met een spatel voorzichtig door. Smelt de boter en werk ze er ook door. Vet een taartvorm in met boter en bestuif ze licht met bloem. Doe het beslag in de taartvorm en bak het in een oven van 180 graden C. in 20 minuten gaar. Keer de taart meteen om op een rekje om af te koelen.


    Reference: http://www.geocities.com/kookwoordenboek/g/g005.htm
Marianne Sluyter
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 30
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Linda Ferwerda: lekker! Bedankt voor het recept.
6 mins

agree  Carla Zwanenberg
21 mins

agree  Marijke Mayer: Her Nederlands leest wat makkelijker weg!
40 mins