KudoZ home » English to Dutch » Other

Operations

Dutch translation: Operaties


07:44 Jan 11, 2002
English to Dutch translations [Non-PRO]
English term or phrase: Operations
Ik zoek een goed Nederlands woord voor Operations, bijvoorbeeld in de volgende context:
- Technical Director, Exhibits and Operations
of
Operations/Visitor Flow Analysis & Review

Is hier een goed woord voor te bedenken?
Linda Ferwerda
Dutch translation:Operaties
Explanation:
Hallo Linda,

Ik weet dat dit niet het mooiste woord is, maar het is wel het meest gebruikte in deze context. Ik zou er dus voor opteren om gewoon 'operaties' te houden.

Groetjes,

Anneken
Selected response from:

Anneken
Grading comment
Hoi Anneken, Nogmaals bedankt. Ik heb in een aantal gevallen jouw suggestie gebruikt, in andere gevallen kon ik er gezien de context een mouw aan passen. Ik ben het met je eens: mooi is anders, maar af en toe moet je wel.

Groeten,

Linda
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1Operaties
Anneken
4 +1exploitatieTitia Dijkstra
4uitvoering/implementatie/dagelijkse leiding
Marijke Mayer


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Operaties


Explanation:
Hallo Linda,

Ik weet dat dit niet het mooiste woord is, maar het is wel het meest gebruikte in deze context. Ik zou er dus voor opteren om gewoon 'operaties' te houden.

Groetjes,

Anneken


    eigen ervaring
Anneken
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 16
Grading comment
Hoi Anneken, Nogmaals bedankt. Ik heb in een aantal gevallen jouw suggestie gebruikt, in andere gevallen kon ik er gezien de context een mouw aan passen. Ik ben het met je eens: mooi is anders, maar af en toe moet je wel.

Groeten,

Linda

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sven Petersson
1 hr

16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
uitvoering/implementatie/dagelijkse leiding


Explanation:
Hoi Linda, ik zie dat je er nog steeds mee bezig bent. Dit kwam mij in gedachten. Ik denk dat hier niet echt effectief valt te Googelen.

Belast met de dagelijkse leiding;
verantwoordelijk voor de uitvoeringswerken
Technisch directeur belast met de implementatie
Groetjes,
Marijke

Marijke Mayer
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 624

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
exploitatie


Explanation:
Hoi Linda,

Andersom gebruik ik "to operate" in verschillende contexten
een bekend voorbeeld is exploitatiekosten - operating costs

Gezien de rest van de context zou dit hier best een goede keuze kunnen zijn -het lijkt mij te gaan over exploitatie via beurzen.

Titia Dijkstra
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 35

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marijke Mayer
3 hrs