KudoZ home » English to Dutch » Other

consumer discretionaries and consumer staples

Dutch translation: uitgavenpatroon van de consumenten m.b.t. praktische, primaire levensproducten


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:consumer discretionaries and consumer staples
Dutch translation:uitgavenpatroon van de consumenten m.b.t. praktische, primaire levensproducten
Entered by: Marijke Mayer

15:28 Jan 24, 2002
English to Dutch translations [PRO]
English term or phrase: consumer discretionaries and consumer staples
In een tekst over fondsen en aandelen:
an underweight position in consumer staples and an overweight position in consumer discretionaries
Carole Raes
uitgavenpatroon van de consumenten m.b.t. praktische, primaire levensproducten
Explanation:
Hallo Carole,

Ik weet wat er hier bedoeld wordt, dat de mensen geld uitgeven in verhouding tot hun inkomen. Het inkomsten- en uitgavenpatroon van de consumenten. Dus ze kopen meer als de rentevoet daalt en ze kopen zeker altijd de stapelproducten, dus voedsel e.d., en wachten vaak met de meer luxieuze dingen.

Je kan dit op vele manieren verwoorden, en ik hoop ik je een beetje op weg geholpen heb, ook met de onderstaand referenties.

Groetjes,
Marijke

praktische, primaire levensproducten
http://www.2c.nl/nl/nieuwsbrief/032001/web/item7.html

Wallstreetweb.nl
... 03/12/2001 14:44. Consumentenuitgaven stijgen met 2,9%. De consumentenuitgaven
stegen in oktober met 2,9 procent, terwijl het persoonlijk inkomen onveranderd ...
www.wallstreetweb.nl/nieuwsflits/03368.html

[PDF] Correcte prijzen en duurzame ontwikkeling: Een noodzakelijk, ...
File Format: PDF/Adobe Acrobat - View as HTML
... aanslagjaar 2001 (inkomsten 2000) wordt ... werkgevers, vakbonden, consumenten- en milieubeweging ... de
structuur van de gezinsuitgaven ... hetzelfde uitgavenpatroon hebben ...
cdonet.rug.ac.be/Publicaties/paper_FRDO_140601_nl.pdf -

http://www.ucop.edu/treasurer/qpr/qprdec00.pdf.
Corporate main underweight position but add holdings as corporate markets stabilise.
Consumer discretionary lower interest rates have helped stabilise the economically sensitive sector.
Selected response from:

Marijke Mayer
Netherlands
Grading comment
Hartelijk beddankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4consumenten luxe goederen en consumenten massagoederen
Wouter van Kampen
4uitgavenpatroon van de consumenten m.b.t. praktische, primaire levensproducten
Marijke Mayer


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
uitgavenpatroon van de consumenten m.b.t. praktische, primaire levensproducten


Explanation:
Hallo Carole,

Ik weet wat er hier bedoeld wordt, dat de mensen geld uitgeven in verhouding tot hun inkomen. Het inkomsten- en uitgavenpatroon van de consumenten. Dus ze kopen meer als de rentevoet daalt en ze kopen zeker altijd de stapelproducten, dus voedsel e.d., en wachten vaak met de meer luxieuze dingen.

Je kan dit op vele manieren verwoorden, en ik hoop ik je een beetje op weg geholpen heb, ook met de onderstaand referenties.

Groetjes,
Marijke

praktische, primaire levensproducten
http://www.2c.nl/nl/nieuwsbrief/032001/web/item7.html

Wallstreetweb.nl
... 03/12/2001 14:44. Consumentenuitgaven stijgen met 2,9%. De consumentenuitgaven
stegen in oktober met 2,9 procent, terwijl het persoonlijk inkomen onveranderd ...
www.wallstreetweb.nl/nieuwsflits/03368.html

[PDF] Correcte prijzen en duurzame ontwikkeling: Een noodzakelijk, ...
File Format: PDF/Adobe Acrobat - View as HTML
... aanslagjaar 2001 (inkomsten 2000) wordt ... werkgevers, vakbonden, consumenten- en milieubeweging ... de
structuur van de gezinsuitgaven ... hetzelfde uitgavenpatroon hebben ...
cdonet.rug.ac.be/Publicaties/paper_FRDO_140601_nl.pdf -

http://www.ucop.edu/treasurer/qpr/qprdec00.pdf.
Corporate main underweight position but add holdings as corporate markets stabilise.
Consumer discretionary lower interest rates have helped stabilise the economically sensitive sector.

Marijke Mayer
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 624
Grading comment
Hartelijk beddankt!

19 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
consumenten luxe goederen en consumenten massagoederen


Explanation:
Het gaat om het onderscheid tussen producten die mensen moeten kopen voor hun dagelijks levensonderhoud en producten waarbij mensen de keuze hebben (naar eigen oordeel!) te kopen of niet te kopen. Dat zijn dan meer de luxe producten.

De aandelenpositie in de masssagoederen is dus te zwak en die in de luxe goederen te sterk. (slechte zaak als het consumenten vertrouwen terug loopt ;-) )

--------------------------------------------------
Note added at 2002-01-25 16:18:31 (GMT)
--------------------------------------------------

Een betere vertaling is wellicht \"luxe consumnentenproducten en levensmiddelen\" daar luxe consumentenproducten toch ook vaak massagoederen zijn.

Wouter van Kampen
Thailand
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 199