KudoZ home » English to Dutch » Other

underdog

Dutch translation: underdog


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:underdog
Dutch translation:underdog
Entered by: Evert DELOOF-SYS

19:03 Jan 30, 2002
English to Dutch translations [Non-PRO]
English term or phrase: underdog
the underdog of our society
underdog
Explanation:
I wouldn't 'translate' this -'underdog' as such is widely accepted in Dutch and entered in het Groene Boekje.

De underdog van onze maatschappij.

Ref.:

Groene boekje, mei 2000, page 913 :)
Several references at www.google.com

E.g.:
"... met zijn gezin die door omstandigheden waaraan hij niets kan doen volop in de ... niet
meer de rol opnemen van sympathieke underdog. De acties tegen de ..."

www.brok.be/nieuwsbrief0999.html

"... Hij speelt de underdog, maar heeft ondertussen ... en de maatschappij is veel meer ... culturen
in onze samenleving nader tot ... ter ondersteuning van initiatieven die de ..."

www.nedvorm.nl/fv/fvdag.htm
Selected response from:

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Grading comment
Nog bedankt voor de hulp en de uitgebreide uitleg!


YB/B
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +6underdog
Evert DELOOF-SYS
5verdrukte
Marijke Mayer


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
verdrukte


Explanation:
van onze maatschappij

Van Dale E-N
schlemiel, verliezer
alhoewel het vaak onvertaald blijft

Afkomstig uit: Jaarboek van de Maatschappij der Nederlandse
Afkomstig uit: Jaarboek van de Maatschappij der Nederlandse Letterkunde te ... en doorgrondster
van het lot van invalide en verdrukte kinderen, haar sfeer is ...
www.leidenuniv.nl/host/mnl/mnl/levens/53-55/wijdom.htm - 13k - Cached - Similar pages

Afkomstig uit: Jaarboek van de Maatschappij der Nederlandse ...
Afkomstig uit: Jaarboek van de Maatschappij der Nederlandse Letterkunde te Leiden ... die
het medelijden met het verdrukte broedervolk in Holland deed opleven ...
www.leidenuniv.nl/host/mnl/mnl/levens/51-53/bierens.htm
[ More results from www.leidenuniv.nl ]

De numerologische eigenschappen van getallen
... van de maatschappij: sukkelaars, verslaafden, eenzamen, uitgestotenen, enzovoorts.
Deze mensen weten de verhulde eigenschappen van verdrukte individuen of ...
www.ankhconsult.be/num9.htm

Lezing van Gie Gooris over solidartiteit op het VIAcongres ...
... de christelijke liefde voor de verdrukte- is vanaf het begin ... bijbel staat er vol van:
het is waardeloos om ... wil dat we de maatschappij bevrijden van verdrukking ...
user.online.be/gd30411/ViaBibliotheek/Artikels/GieGooris.html


Marijke Mayer
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 624

54 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +6
underdog


Explanation:
I wouldn't 'translate' this -'underdog' as such is widely accepted in Dutch and entered in het Groene Boekje.

De underdog van onze maatschappij.

Ref.:

Groene boekje, mei 2000, page 913 :)
Several references at www.google.com

E.g.:
"... met zijn gezin die door omstandigheden waaraan hij niets kan doen volop in de ... niet
meer de rol opnemen van sympathieke underdog. De acties tegen de ..."

www.brok.be/nieuwsbrief0999.html

"... Hij speelt de underdog, maar heeft ondertussen ... en de maatschappij is veel meer ... culturen
in onze samenleving nader tot ... ter ondersteuning van initiatieven die de ..."

www.nedvorm.nl/fv/fvdag.htm

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 2706
Grading comment
Nog bedankt voor de hulp en de uitgebreide uitleg!


YB/B

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Antoinette Verburg
1 hr

agree  xxxtasman
1 hr

agree  Joeri Van Liefferinge
1 hr

agree  Linda Ferwerda
10 hrs

agree  Shayna Barby
13 hrs

agree  Nellie Voss
18 hrs