KudoZ home » English to Dutch » Other

free agency

Dutch translation: vrijheid van handelen


10:23 Jan 31, 2002
English to Dutch translations [Non-PRO]
English term or phrase: free agency
The economics of free agency relates to a basic psychological shift, a tremendous San Andreas Fault between employee and employer
MVBelgium
Dutch translation:vrijheid van handelen
Explanation:
Volgens mij gaat het er hier om dat een werknemer zelfstandig kan handelen en niet alles aan zijn baas hoeft te vragen. Hij heeft een zekere beslissingsbevoegheid.
Selected response from:

Linda Ferwerda
Grading comment
Dank u voor het snelle antwoord. Het heeft mij een heel stuk verder geholpen.

MV
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4alleenvertegenwoordiging of onafhankelijke vertegenwoordigingxxxYB/B
4vrijheid van handelenLinda Ferwerda


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
vrijheid van handelen


Explanation:
Volgens mij gaat het er hier om dat een werknemer zelfstandig kan handelen en niet alles aan zijn baas hoeft te vragen. Hij heeft een zekere beslissingsbevoegheid.


Linda Ferwerda
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 715
Grading comment
Dank u voor het snelle antwoord. Het heeft mij een heel stuk verder geholpen.

MV

24 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
alleenvertegenwoordiging of onafhankelijke vertegenwoordiging


Explanation:
Het lijkt mij, dat het te maken heeft met het onafhankelijk handelen van een werknemer.

xxxYB/B