KudoZ home » English to Dutch » Other

cross-functional

Dutch translation: samenwerking tussen en over de verschillende functies heen / functie-overschrijdende samenwerking


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:cross-functional
Dutch translation:samenwerking tussen en over de verschillende functies heen / functie-overschrijdende samenwerking
Entered by: ShirleyV

10:51 Jan 31, 2002
English to Dutch translations [Non-PRO]
English term or phrase: cross-functional
McCrimmon says the companies should foster more cross-functional teamwork for self-development. (the article deals with tips for developing a creative career)
MVBelgium
samenwerking tussen en over de verschillende functies heen / functie-overschrijdende samenwerking
Explanation:
Me dunkt dat het meer gaat om een grensoverschrijdende samenwerking in die zin dat verschillende functies elkaar aanvullen.
Selected response from:

ShirleyV
Grading comment
Deze vertaling lijkt met het best.
Bedankt voor de hulp.
MV
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1overlappende functiesLinda Ferwerda
5interactief functioneel
joeky janusch
4Meer samenwerking ontplooien tussen de bedrijvenPieter_H
4samenwerking tussen en over de verschillende functies heen / functie-overschrijdende samenwerking
ShirleyV


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
overlappende functies


Explanation:
Waar het om gaat, is dat iemand niet een functie heeft en totaal niet weet wat een ander doet. Functies en verantwoordelijkheden overlappen waardoor mensen ook beter moeten samenwerken.
Misschien is het niet de juiste term, maar helpt het je op weg.

Linda Ferwerda
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 715

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Shayna Barby: Ja, functies, verantwoordelijkheden of zelfs afdelingen
26 mins

8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Meer samenwerking ontplooien tussen de bedrijven


Explanation:
No further explanation needed.

Regards,

Pieter_H

Pieter_H
Norway
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in pair: 139

50 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
samenwerking tussen en over de verschillende functies heen / functie-overschrijdende samenwerking


Explanation:
Me dunkt dat het meer gaat om een grensoverschrijdende samenwerking in die zin dat verschillende functies elkaar aanvullen.

ShirleyV
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 31
Grading comment
Deze vertaling lijkt met het best.
Bedankt voor de hulp.
MV

1 day 1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
interactief functioneel


Explanation:
interactief geeft de wisselwerking onderling aan.

joeky janusch
Israel
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 230