KudoZ home » English to Dutch » Other

the reality behind the mystique

Dutch translation: de werkelijkheid achter al deze raadsels


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:the reality behind the mystique
Dutch translation:de werkelijkheid achter al deze raadsels
Entered by: Antoinette Verburg

10:54 Jan 31, 2002
English to Dutch translations [Non-PRO]
English term or phrase: the reality behind the mystique
But how can they be managed and how can they manage? Jay Conger has examined the reality behind the mystique.
MVBelgium
de werkelijkheid achter al deze raadsels
Explanation:
That's it.
Selected response from:

Antoinette Verburg
Netherlands
Grading comment
Klinkt het meest logisch in deze context.
Bedankt voor de hulp.
MV
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2de werkelijkheid achter al deze raadsels
Antoinette Verburg
4 +1de realiteit achter de geheimzinnige persoonlijkheid
joeky janusch
4Jay Conger heeft de realiteit van deze ogenschijnlijk bijzondere aantrekkingskracht onderzocht.xxxtasman
4De werkelijkheid van het onbekendePieter_H
4de realiteit achter de mysticus
Evert DELOOF-SYS


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
De werkelijkheid van het onbekende


Explanation:
No further explanation needed.


Regards,

Pieter_H

Pieter_H
Norway
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in pair: 139

10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
de realiteit achter de mysticus


Explanation:
That's it.

No references needed here.



--------------------------------------------------
Note added at 2002-01-31 11:59:39 (GMT)
--------------------------------------------------

has to be \'mystiek\', of course.
De realiteit achter de mystiek, alhoewel er vaak weinig mystiek schuilt in management/managers :)

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 2706

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Antoinette Verburg: 'de mysticus' would have been 'the mystic' in English, I believe
17 mins

agree  Tina Vonhof: Agree with 'De realiteit achter de mystiek'.
18 hrs

15 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
de werkelijkheid achter al deze raadsels


Explanation:
That's it.


Antoinette Verburg
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 1276
Grading comment
Klinkt het meest logisch in deze context.
Bedankt voor de hulp.
MV

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Shayna Barby
15 mins

agree  Linda Ferwerda
16 mins

54 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Jay Conger heeft de realiteit van deze ogenschijnlijk bijzondere aantrekkingskracht onderzocht.


Explanation:
Somewhat liberal, but I operated on the presumption that it was still about 'corporate man'. I like the 'raadsels' one, as well.

Good luck,

J.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-01-31 11:49:40 (GMT)
--------------------------------------------------

de realiteit achter deze ....

sorry.

xxxtasman
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 49

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
de realiteit achter de geheimzinnige persoonlijkheid


Explanation:
ik neem aan dat het nog steeds over de "corporate man" gaat. Mystique kan ook een persoonlijkheid zijn.

joeky janusch
Israel
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 230

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marijke Mayer: lijkt mij wel wat!
2 hrs