KudoZ home » English to Dutch » Other

Many heads would have been turned

Dutch translation: ze zou veel bekijks hebben


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Many heads would have been turned
Dutch translation:ze zou veel bekijks hebben
Entered by: joeky janusch

17:07 Sep 6, 2006
English to Dutch translations [PRO]
Other
English term or phrase: Many heads would have been turned
Ik heb het gevoel dat dit een bepaalde uitdrukking is, maar ik weet niet welke.
De zin gaat als volgt: many heads woulds have been turned and many young women would become pretentious and vain under such circumstances.
De omstandigheden betreffen een vrouw die bescheiden blijft ondanks ze een hoge positie verwerft
joeky janusch
Israel
ze zou veel bekijks hebben
Explanation:
.
Selected response from:

Linda Ferwerda
Grading comment
Bedankt.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +7ze zou veel bekijks hebbenLinda Ferwerda
3 +2veelvuldig/vaak nagestaard wordenJack den Haan
3 +2velen zouden haar (met open mond) nagapen
Steven Mertens
4zij is heel aantrekkelijkxxxAnneke Panel
3velen draaien hun hoofd om
Katrien De Clercq
4 -2velen zouden het hoog in hun bol krijgenSonja Spuesens


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
many heads would have been turned
zij is heel aantrekkelijk


Explanation:
turn heads
Je kunt dit op heel veel manieren oplossen, maar dit is er een van.

uitleg:
if something or someone turns heads, people notice them because they look interesting or attractive. Brigitte Bardot still turned heads even in her 40's.
Cambridge International Dictionary of Idioms © Cambridge University Press 1998

turn heads
to be so interesting or attractive that people turn to look. Williams has the kind of beauty that turns heads wherever she goes.


xxxAnneke Panel
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Jack den Haan: Daar komt het op neer, maar het lijkt me moeilijk in te passen.
1 hr

9 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
many heads would have been turned
veelvuldig/vaak nagestaard worden


Explanation:
Een mogelijkheid wellicht.

voorbeeld: zij zou veelvuldig zijn nagestaard

Jack den Haan
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 96

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxCDesmedt
1 hr
  -> Bedankt Tineke.

agree  Saskia Steur
2 hrs
  -> Bedankt Saskia.

25 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -2
many heads would have been turned
velen zouden het hoog in hun bol krijgen


Explanation:
of: veel vrouwen zouden naast hun schoenen gaan lopen van verwaandheid

iets in die richting ..

Sonja Spuesens
Belgium
Native speaker of: Dutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Sandra Ponfoort: ja voor het 2e gedeelte maar toch niet voor wat gevraagd wordt???
13 mins

disagree  xxxCDesmedt: dit klopt inderdaad niet... het gaat over nastaren (je hoofd omdraaien terwijl die vrouw je voorbij stapt)
46 mins

29 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
many heads would have been turned
velen draaien hun hoofd om


Explanation:
Veel mannen draaien toch hun hoofd om als ze een mooie vrouw zien !))

Katrien De Clercq
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in category: 12

48 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
many heads would have been turned
velen zouden haar (met open mond) nagapen


Explanation:
is misschien ook een mogelijkheid

Steven Mertens
Works in field
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 11

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jack den Haan: Kan natuurlijk ook.
43 mins

agree  Nico Staes
1 hr

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +7
many heads would have been turned
ze zou veel bekijks hebben


Explanation:
.

Linda Ferwerda
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 17
Grading comment
Bedankt.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dennis Seine
5 mins

agree  Jack den Haan: Joeky gaat het nog moeilijk krijgen met al die mogelijkheden...
7 mins

agree  xxxCDesmedt: dat is het! mooi verwoord.
16 mins

agree  Nico Staes
1 hr

agree  Percy Balemans
1 hr

agree  Steven Mertens: mooi!
2 hrs

agree  Huijer
10 hrs