KudoZ home » English to Dutch » Other

boolean

Dutch translation: Booleaans


09:12 Mar 22, 2002
English to Dutch translations [PRO]
English term or phrase: boolean
Weet iemand of de correcte term in het Nederlands boolEaans of boolIaans is. Van Dale heeft enkel boolIaans.

Hartelijk dank
Benedicte Annys
Dutch translation:Booleaans
Explanation:
...after George Boole, US matemathician.

Untitled Document
... of "uit" staan. Gegevens op het beeldscherm zijn bitmapped. Boolean algebra: Naar
de Engelse wiskundige ... 0 en 1 kan aannemen. Een Booleaans beeld noemt men ook ...
www.gisvlaanderen.be/rub4f.htm - 54k - Spremljeno - Sliène stranice

1853
... logisch denken in feite gelijk is aan het maken van berekeningen. Hieruit ontwikkelde
hij de Booleaanse algebra (wiskunde) : Logisch denken in wiskunde vertalen ...
www.muizentaal.net/booleaans.htm - 4k - Spremljeno - Sliène stranice

[PDF] Nota's bij praktische oefeningen LIS Basis
Format datoteke: PDF/Adobe Acrobat - HTML verzija
... worden. Het resultaat is een booleaans beeld met pixelwaarden = 1 voor de ... waarden
0 en 1 is het zeer eenvoudig om logi- sche algebra toe te passen op twee ...
taoren.rug.ac.be/~inge/PRACT/LISBASIS/cursus.pdf - Sliène stranice


SocioSite: EIGENAARDIGHEDEN VAN CYBERSPACE - BEGRIPPEN
... verzamelen en organiseren. Booleaan operator = Logische
operator. Bewerkingsteken bij zoekacties ...
www.pscw.uva.nl/sociosite/websoc/begrippen.html -
Selected response from:

Davorka Grgic
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +6Booleaans
Davorka Grgic
4 +2Booleaans, lijkt mij, aangezien het van Boole komt
Björn Houben
4Booleaans
Titia Meesters


  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +6
Booleaans


Explanation:
...after George Boole, US matemathician.

Untitled Document
... of "uit" staan. Gegevens op het beeldscherm zijn bitmapped. Boolean algebra: Naar
de Engelse wiskundige ... 0 en 1 kan aannemen. Een Booleaans beeld noemt men ook ...
www.gisvlaanderen.be/rub4f.htm - 54k - Spremljeno - Sliène stranice

1853
... logisch denken in feite gelijk is aan het maken van berekeningen. Hieruit ontwikkelde
hij de Booleaanse algebra (wiskunde) : Logisch denken in wiskunde vertalen ...
www.muizentaal.net/booleaans.htm - 4k - Spremljeno - Sliène stranice

[PDF] Nota's bij praktische oefeningen LIS Basis
Format datoteke: PDF/Adobe Acrobat - HTML verzija
... worden. Het resultaat is een booleaans beeld met pixelwaarden = 1 voor de ... waarden
0 en 1 is het zeer eenvoudig om logi- sche algebra toe te passen op twee ...
taoren.rug.ac.be/~inge/PRACT/LISBASIS/cursus.pdf - Sliène stranice


SocioSite: EIGENAARDIGHEDEN VAN CYBERSPACE - BEGRIPPEN
... verzamelen en organiseren. Booleaan operator = Logische
operator. Bewerkingsteken bij zoekacties ...
www.pscw.uva.nl/sociosite/websoc/begrippen.html -


    my university math course
Davorka Grgic
Native speaker of: Native in CroatianCroatian, Native in SpanishSpanish
PRO pts in pair: 63

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Eske Hos: zie ook:www.zoekprof.nl/achtergronden/booleaans.html -
4 mins

agree  Jacki
38 mins

agree  Elisabeth Ghysels: een hele geruststelling dan toch, dat het in mijn Van Dale helemaal niet in staat.
50 mins

agree  Josephina Kooijman
2 hrs

agree  vixen
3 hrs

agree  Neil Cross: I feel obliged to point out (albeit seven years late) that George Boole was in fact English. See http://nl.wikipedia.org/wiki/George_Boole :-)
2553 days

18 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
Booleaans, lijkt mij, aangezien het van Boole komt


Explanation:
overigens gebruikt Microsoft nogal eens Boole-waarde



%3' : type is expected to be a boolean,,%1(%2!d!) : '%3' : boole-waarde wordt verwacht als type,,TXT,WIN,Microsoft Plus!,,SMMSCRPT.CSV


"%1(%2!d!) : '%3' : type is expected to be an integer, string, or boolean",,"%1(%2!d!) : '%3' : integer, reeks of boole-waarde wordt verwacht als type",,TXT,W

Björn Houben
Belgium
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 197

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jacki: Ik geef ook de voorkeur aan Boole-
34 mins

agree  vixen: Mijn Informatica woordenboek geeft 'booleaans'; echter alle samengestelde woorden beginnen met Boole, bijv. 'Boole algebra' en 'Boole-operator'.
3 hrs

27 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Booleaans


Explanation:
Ik heb geen goede referentie voor je, maar ik ben nog nooit booliaans tegengekomen en wel vaak booleaans, overigens ook heel vaak gewoon onvertaald boolean. Je kunt bv de redactie van het tijdschrift "Natuur en Techniek" vragen wat zij gebruiken, zij publiceren Nederlandse (populair)wetenschappelijke artikelen.

Titia Meesters
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 338