KudoZ home » English to Dutch » Other

runaway land boom

Dutch translation: de uit de hand gelopen ontsluiting van het regenwoud


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:runaway land boom
Dutch translation:de uit de hand gelopen ontsluiting van het regenwoud
Entered by: Bart B. Van Bockstaele

11:05 May 17, 2002
English to Dutch translations [Non-PRO]
English term or phrase: runaway land boom
Dit gaat over het regenwoud.
Er werd een snelweg aangelegd.

The government declared that whoever cleared land could own it. A runaway land boom began.
Sandra
de uit de hand gelopen ontsluiting van het regenwoud
Explanation:
het overdreven exploiteren van de nog "kapbare" stukken van het regenwoud. Langs de nieuwe wegen wordt het regenwoud in grote mate gekapt of platgebrand om zo nieuwe gebieden te ontsluiten die voor landbouw en bewoning kunnen worden gebruikt.
Selected response from:

Bart B. Van Bockstaele
Canada
Grading comment
Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5de uit de hand gelopen ontsluiting van het regenwoud
Bart B. Van Bockstaele
4Een ware jacht op het land begon.xxxtasman


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Een ware jacht op het land begon.


Explanation:
Or perhaps something with 'goudkoorts'.

Just off the cuff.

Good luck,
J.

xxxtasman
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 49

11 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
de uit de hand gelopen ontsluiting van het regenwoud


Explanation:
het overdreven exploiteren van de nog "kapbare" stukken van het regenwoud. Langs de nieuwe wegen wordt het regenwoud in grote mate gekapt of platgebrand om zo nieuwe gebieden te ontsluiten die voor landbouw en bewoning kunnen worden gebruikt.


Bart B. Van Bockstaele
Canada
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 231
Grading comment
Bedankt!