KudoZ home » English to Dutch » Other

lead with your chin

Dutch translation: je kwetsbaar opstellen, blind varen op iemand


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:lead with your chin
Dutch translation:je kwetsbaar opstellen, blind varen op iemand
Entered by: Anke Schwarz

19:57 May 30, 2002
English to Dutch translations [PRO]
/ talkshow; subtitles
English term or phrase: lead with your chin
De vreselijke dr. Phil McGraw in een Oprah Winfrey Hij heeft het tegen een bedrogen echtgenote en hij heeft grote twijfels dat haar man haar vanaf nu trouw blijft: I am not going to con you and tell you there´s not lead with your chin. Daarbij maakt hij ook een gebaar met z´n kin.
Anke Schwarz
Netherlands
...dat hij je niet met de kin vooruit aan het lijntje houdt...
Explanation:
DON'T LEAD WITH YOUR CHIN---Don't expose yourself to danger; don't expose your own vulnerability.---

met de kin vooruit...zodat je beter de klappen op kan vangen
Selected response from:

TT&V
Grading comment
Met de referentie en verklaring kan ik verder. Veel dank! Mijn vertaling wordt waarschijnlijk: Denk niet dat je op hem kunt blind varen.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5dat je geen risico neemtBart Holsters
4steek je kin uit
Bart B. Van Bockstaele
4hij houdt je aan het lijntje
Ellemiek Drucker
3...dat hij je niet met de kin vooruit aan het lijntje houdt...TT&V


  

Answers


21 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
...dat hij je niet met de kin vooruit aan het lijntje houdt...


Explanation:
DON'T LEAD WITH YOUR CHIN---Don't expose yourself to danger; don't expose your own vulnerability.---

met de kin vooruit...zodat je beter de klappen op kan vangen



    Reference: http://www.geocities.com/PicketFence/7608/sayD.htm
TT&V
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 60
Grading comment
Met de referentie en verklaring kan ik verder. Veel dank! Mijn vertaling wordt waarschijnlijk: Denk niet dat je op hem kunt blind varen.

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
hij houdt je aan het lijntje


Explanation:
Hoi Anke,

Ik zou er gewoon iets van maken als:
Ik kan het je maar beter gewoon zeggen: hij houdt je aan het lijntje.

Succes ermee. Leuke opdracht zo te zien
Ellemiek

Ellemiek Drucker
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 57

5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
dat je geen risico neemt


Explanation:
Komt uit bokswereld, zie leuke site (http://www.hedbergska.sundsvall.se/roger/finalD.htm):
"arguing without taking defensive precaution, e.g. leading with your chin"
"Je nek uitsteken" is eigenlijk het beste NL equivalent, maar als de man een beweging met zijn kin maakt...


    Reference: http://www.hedbergska.sundsvall.se/roger/finalD.htm
Bart Holsters
PRO pts in pair: 40

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
steek je kin uit


Explanation:
Lead with your chin is een zin uit de wereld van het (zakelijk) positief denken stijl Zig Ziglar, Napoleon Hill, Mark McCormack en andere gozers.

Je kin uitsteken en een brede glimlach tentoon spreiden maken je succesvol. Best niet proberen in Europa, anders gaat er nog iemand op timmeren. Het maakt je ook zwakker ^_^.




    Reference: http://www.coachcare.com/pages/bussense/1999bussense/121399....
Bart B. Van Bockstaele
Canada
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 231