KudoZ home » English to Dutch » Other

ballistics

Dutch translation: ballistisch lab(oratorium)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:ballistics
Dutch translation:ballistisch lab(oratorium)
Entered by: Jos Essers

11:51 Jun 5, 2002
English to Dutch translations [Non-PRO]
English term or phrase: ballistics
De FBI onderzoekt een moordzaak.

Slugs went to ballistics.

Hoe heet die afdeling in het Nederlands?
Sandra
ballistisch lab(oratorium)
Explanation:
lijkt me acceptabel.

Succes,

Serge L.
Selected response from:

Serge L
Grading comment
Bedankt voor je hulp, Serge!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1ballistiek
Anneken
4 +1Wapens en Munitie
vixen
4 +1ballistisch lab(oratorium)Serge L


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
ballistiek


Explanation:
Gewoon in de Van Dale...

HTH

Anneken


    Van Dale E-N
Anneken
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Evert DELOOF-SYS: of afdeling ballistiek/labo ballistiek
7 mins
  -> Bedankt Evert!

13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
ballistisch lab(oratorium)


Explanation:
lijkt me acceptabel.

Succes,

Serge L.


    ervaring
Serge L
PRO pts in pair: 392
Grading comment
Bedankt voor je hulp, Serge!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Machiel van Veen: Dus "Het ballistisch lab" Exact de goede vertaling, Serge.
2 mins
  -> Bedankt Machiel!

36 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Wapens en Munitie


Explanation:
is volgens onderstaande referentie de ballistische afdeling van het Nationaal Forensisch Instituut.

Wellicht kun je ook de algemene term 'Forensisch lab(oratorium)' gebruiken.

Politie en openbaar ministerie roepen bij hun onderzoeken regelmatig de hulp in van het forensisch laboratorium.
...
Het laboratorium onderscheidt negentien deskundigheidsgebieden, zoals bijvoorbeeld Wapens en Munitie, Explosieven, Serologie/DNA, Haren en Textiel, Verdovende Middelen, Verkeersongevallen, Algemene Chemie en Computeronderzoek.




    Reference: http://www.laboratorium.nl/?nav=overigelabs
vixen
Greece
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 1509

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Anke Schwarz
7 hrs