KudoZ home » English to Dutch » Other

In the five tenths of a second/execute movement

Dutch translation: in de vijf tienden van een seconde/een beweging uitvoeren


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:In the five tenths of a second/execute movement
Dutch translation:in de vijf tienden van een seconde/een beweging uitvoeren
Entered by: Bart B. Van Bockstaele

06:47 Jun 12, 2002
English to Dutch translations [Non-PRO]
English term or phrase: In the five tenths of a second/execute movement
Ter verdediging wil een jongen zwavelzuur in de ogen van z'n aanvaller spuiten. De jongen zegt:

In the five-tenths of a second it will take you to execute movement in any direction.

Kan iemand mij met deze zin helpen?
Sandra
in de vijf tienden van een seconde/een beweging uitvoeren
Explanation:
In de vijf tienden van een seconde die je nodig hebt om een willekeurige beweging uit te voeren.
Selected response from:

Bart B. Van Bockstaele
Canada
Grading comment
Bedankt voor je antwoord!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1in de vijf tienden van een seconde/een beweging uitvoeren
Bart B. Van Bockstaele
4In die halve seconde die jij nodig hebt om (mij) iets te doen...Anke Schwarz
4Je hebt een halve seconde om je weg te scheren.
Chantal Henno
4In de halve seconde die je hebt om een stap te zettenTT&V


Discussion entries: 1





  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
in de vijf tienden van een seconde/een beweging uitvoeren


Explanation:
In de vijf tienden van een seconde die je nodig hebt om een willekeurige beweging uit te voeren.

Bart B. Van Bockstaele
Canada
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 231
Grading comment
Bedankt voor je antwoord!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  davidholme
10 mins
  -> Bedankt, David.

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Je hebt een halve seconde om je weg te scheren.


Explanation:
Aangezien het hier om een bedreiging gaat, zou ik het op deze manier vertalen. Het is vrij vertaald maar als bedreiging klinkt het echter dan bv. 'je hebt een halve seconde om je te verplaatsen in om het even welke richting'. Als ik op het punt sta iemand een klop te geven, zal ik geen uitgebreide zin opmaken, maar kort en krachtig dreigen. (Niet dat ik agressief ben hoor...)Groetjes

--------------------------------------------------
Note added at 2002-06-13 21:03:00 (GMT)
--------------------------------------------------

Blijkbaar heb je nog geen keuze gemaakt. Misschien kun je een beetje meer tekst bezorgen, zodat uit de context de exacte vertaling kan blijken. Groetjes,
Chanti

Chantal Henno
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 406

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Bart B. Van Bockstaele: De spreker bedoelt: je kunt maar beter geen verroeren, of ik schiet en ik schiet sneller dan jij kunt bewegen.
1 hr
  -> niet akkoord

9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
In de halve seconde die je hebt om een stap te zetten


Explanation:
of beweging te maken....



TT&V
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 60

1 day13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
In die halve seconde die jij nodig hebt om (mij) iets te doen...


Explanation:
...heb ik je al te pakken o.i.d. Hoe loopt de zin verder? Wat wordt er daarvoor en daarna gezegd?

Anke Schwarz
Netherlands
PRO pts in pair: 4