KudoZ home » English to Dutch » Other

swiss dot

Dutch translation: ingeweven nopjes


21:02 Feb 17, 2008
English to Dutch translations [PRO]
Other / fashion dress fabric
English term or phrase: swiss dot
This is a type of fabric, for which I can't seem to find the Dutch equivalent, I did find "Zwitsers katoen", but have no idea if this is corect.
Danielle Kleingeld
United Kingdom
Dutch translation:ingeweven nopjes
Explanation:
‘Een Zwitserse merklap’ motiefjes en randjes gemaakt met nopjes (gevonden in de link hieronder).

Misschien wordt het ook gebruikt voor niet-ingeweven, maar wel op de stof ligende nopjes, want er bestaat ook lint en papier met 'Swiss dots'.



--------------------------------------------------
Note added at 12 hrs (2008-02-18 09:53:23 GMT)
--------------------------------------------------

'liggende', natuurlijk :-(

--------------------------------------------------
Note added at 12 hrs (2008-02-18 09:55:16 GMT)
--------------------------------------------------

PS: 'ingeweven nopjes' is eigenlijk dubbelop, volgens http://www.onzetaal.nl/advies/nopjes.php
Selected response from:

José Gralike
Netherlands
Grading comment
Dank je wel, heb het als naam gelaten met beschrijving tussen haakjes.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4dutch translationxxxddraco
4ingeweven nopjes
José Gralike


Discussion entries: 5





  

Answers


12 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ingeweven nopjes


Explanation:
‘Een Zwitserse merklap’ motiefjes en randjes gemaakt met nopjes (gevonden in de link hieronder).

Misschien wordt het ook gebruikt voor niet-ingeweven, maar wel op de stof ligende nopjes, want er bestaat ook lint en papier met 'Swiss dots'.



--------------------------------------------------
Note added at 12 hrs (2008-02-18 09:53:23 GMT)
--------------------------------------------------

'liggende', natuurlijk :-(

--------------------------------------------------
Note added at 12 hrs (2008-02-18 09:55:16 GMT)
--------------------------------------------------

PS: 'ingeweven nopjes' is eigenlijk dubbelop, volgens http://www.onzetaal.nl/advies/nopjes.php


    Reference: http://www.margreetbeemsterboer.nl/publicaties.html
José Gralike
Netherlands
Meets criteria
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 12
Grading comment
Dank je wel, heb het als naam gelaten met beschrijving tussen haakjes.

22 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
dutch translation


Explanation:
Het hangt van je tekst af, maar als ik het zo denk betekent dat :

Zwitserse punt

Misschien kom je hier er wel mee verder.

Groetjes,

DDRACO

xxxddraco
Meets criteria
Native speaker of: Native in DutchDutch