KudoZ home » English to Dutch » Other

Shroud

Dutch translation: scherm


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Shroud
Dutch translation:scherm
Entered by: Sanmar

11:10 Aug 27, 2008
English to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Other
English term or phrase: Shroud
The electrical cables were changed by contractors and later dropped onto a pallet. The cables ignited a plastic shroud and paper resulting into a major fire.
Sanmar
United Kingdom
scherm
Explanation:
Een plastic scherm en wat papier zijn in brand gevlogen... (dan moeten ze wel erg heet zijn geweest, of er ontbreekt nog wat aan het beschreven scenario).
Selected response from:

Harry Borsje
Netherlands
Grading comment
Deze optie past volgens mij het best in de context. Bedankt, Harry!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2omwikkelingJo Le
3 +2schermHarry Borsje
4dekringJack den Haan
3kap
Sindy Cremer


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
shroud
dekring


Explanation:
Ook shroud ring of shrouding ring genoemd, volgens Kluwer Werktuigbouwkunde. Niet specifiek een elektrotechnische term voor zover ik weet.

Jack den Haan
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 96

16 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
shroud
kap


Explanation:
Electrotechnisch themawoordenboek
http://www.mijnwoordenboek.nl/thema/EL/EN/NL/S/5

http://www.kapaza.be/Auto_onderdelen/Chevrolet/8514745/Orgin...
"dit is de kap die achter de radiator hangt waar de ventilator in draait om een betere koeling te hebben.

computer-software.marktplaats.nl/servers/178595419-intel-dual-dualcore-xeon-2-0ghz-server.html :
"speciale memory shroud (ventilator kap op het geheugen gericht)"




    Reference: http://www.kapaza.be/Auto_onderdelen/Chevrolet/8514745/Orgin...
Sindy Cremer
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 7

17 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
shroud
scherm


Explanation:
Een plastic scherm en wat papier zijn in brand gevlogen... (dan moeten ze wel erg heet zijn geweest, of er ontbreekt nog wat aan het beschreven scenario).


Harry Borsje
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 156
Grading comment
Deze optie past volgens mij het best in de context. Bedankt, Harry!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henk Peelen: of nog algemener "afscherming", "afschermmateriaal"
16 mins

agree  Leo te Braake | dutCHem: "A winters day In a deep and dark december; I am alone, Gazing from my window to the streets below On a freshly fallen silent shroud of snow. I am a rock, I am an island." (Simon and Garfunkel. Hier ken ik het van: zeker geen technische term...
6 hrs

30 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
shroud
omwikkeling


Explanation:
Bron: http://www.answers.com/topic/shroud

"To surround and cover completely so as to obscure: cloak, clothe, enfold, enshroud, envelop, enwrap, infold, invest, veil, wrap."

Een pallet wordt vaak omwonden met plastic om de inhoud ervan te beschermen en te verstevigen. Ik denk dat het de verpakking is die hier in brand is geschoten.

Jo Le
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henk Peelen
2 mins

agree  bertvandermoer: ik dacht ook aan die rollen plastic die eromheen gewikkeld worden.l
10 hrs