KudoZ home » English to Dutch » Other

Easel back printed books

Dutch translation: boekenrug met steun


10:43 Nov 6, 2008
English to Dutch translations [PRO]
Marketing - Other
English term or phrase: Easel back printed books
maakt deel uit van een kartonnen "nep boekenkast" in de etalage.
Nadjezda Heymans
Dutch translation:boekenrug met steun
Explanation:
Of 'boekenruggen' als het om een hele rij nepboeken gaat.
Met die 'steun' bedoel ik zo'n uitklapbare steun zoals bij fotolijstjes. Misschien bestaat daar een beter woord voor.
Selected response from:

Bieke Bernaert
Netherlands
Grading comment
Dank je
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2boekenrug met steunBieke Bernaert
2boeken op ezel
Henk Peelen


  

Answers


23 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
easel back printed books
boekenrug met steun


Explanation:
Of 'boekenruggen' als het om een hele rij nepboeken gaat.
Met die 'steun' bedoel ik zo'n uitklapbare steun zoals bij fotolijstjes. Misschien bestaat daar een beter woord voor.

Bieke Bernaert
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 7
Grading comment
Dank je

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henk Peelen: zonder rug, dacht ik
4 hrs

agree  Eppo Schaap: mee eens
12 hrs

4 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
easel back printed books
boeken op ezel


Explanation:
Lijkt me. Puur technisch lijkt het woord printed in de brontekst me overbodig, het is meer bedoeld om een indruk van kwaliteit en verzorgdheid te wekken. Als je Easel back op Googel intikt en op "Afbeeldingen" klikt, zie je allemaal van die bepaalde steunen. Ik vermoedt dat het woord ezel voldoet, maar het zou niet vekeerd zijn even naar een kantoorboekhandel te gaan om te vragen hoe ze zo'n steun noemen. Of op het internet kijken bij viking, overtoom en zo.

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 125