KudoZ home » English to Dutch » Other

bogey burger

Dutch translation: ***


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:bogey burger
Dutch translation:***
Entered by: Egmont

13:29 Oct 17, 2002
English to Dutch translations [Non-PRO]
English term or phrase: bogey burger
Trouble ?

No trouble, it's getting my mind around the fact that there's a bogey-burger inside the CIA.
De Facto
***
Explanation:
misschien is er zelfs ergens een bogey-burger restaurant in een CIA-afdeling?

heb een beetje rondgekeken, en de thuisbasis van bogey burger is Terre Haute, hetzelfde stadje waar Timothy McVeigh , de Oklahoma bomber in de gevangenis zat. Ik bedoel maar, het is giswerk...

Sandra: anders leg je deze vragen misschien best eens voor aan de English monolingual-groep
Selected response from:

Björn Houben
Belgium
Grading comment
Je had gelijk. Er is inderdaad een hamburgerrestaurant in de gebouwen van de CIA. Thanks!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Bogey burgerSerge L
3 +1***
Björn Houben
2infiltrant, spion
Leo te Braake | dutCHem


  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Bogey burger


Explanation:
inderdaad...

"THE ORIGINAL BOGEY BURGER
All original Bogey Burgers are made with 100% USDA Black Angus beef, the best beef money can buy, cooked to medium unless otherwise requested. Your burger comes with seasoned fries. Substitute Brew City® onion rings for $0.99."

Alleen is het niet zo evident om de woordspeling weer te geven:
volgens van Dale is bogey ook slang voor "politieagent", een juut of een smeris, zeg maar...

Succes,

Serge L.


    Reference: http://www.bogeyinn.com/5.html
Serge L
PRO pts in pair: 392

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jos Essers: Bogey Burger de loubine ;-)
1 hr
  -> begrepen ;-)

1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
infiltrant, spion


Explanation:
intuitie

Leo te Braake | dutCHem
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 1316

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Nellie Voss: Ook puur op intuïtie en na het lezen van heel veel detectives!
17 mins
  -> nou nog een beargumenteerde bevestiging van iemand...

disagree  Bryan Crumpler: HmmZzzz... wel een bogey, maar toch geen bogey-burger...vooral als er geen "trouble" is.
19 mins
  -> Leg eens uit wat bogey allemaal kan betekenen, behalve 1 over par bij golf?

18 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
***


Explanation:
misschien is er zelfs ergens een bogey-burger restaurant in een CIA-afdeling?

heb een beetje rondgekeken, en de thuisbasis van bogey burger is Terre Haute, hetzelfde stadje waar Timothy McVeigh , de Oklahoma bomber in de gevangenis zat. Ik bedoel maar, het is giswerk...

Sandra: anders leg je deze vragen misschien best eens voor aan de English monolingual-groep

Björn Houben
Belgium
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 197
Grading comment
Je had gelijk. Er is inderdaad een hamburgerrestaurant in de gebouwen van de CIA. Thanks!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Egmont
11 days