International Translation Day 2017

Join ProZ.com/TV for a FREE event on September 26-27th celebrating International Translation Day! 50+ hours of content, Chat, Live Q&A & more. Join 1,000's of linguists from around the globe as ProZ.com/TV celebrates International Translation Day.

Click for Full Participation
KudoZ home » English to Dutch » Other

gas irritants

Dutch translation: gas met irriterende stoffen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:gas irritants
Dutch translation:gas met irriterende stoffen
Entered by: joeky janusch

19:59 Oct 21, 2002
English to Dutch translations [Non-PRO]
English term or phrase: gas irritants
helaas geen context
joeky janusch
Israel
gas met irriterende stoffen, gas met een irriterende samenstelling of irriterend gas
Explanation:
experience
Selected response from:

Nadia Ellis
Grading comment
Bedankt
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2irriterende toevoegingen
Jos Essers
4gas met irriterende stoffen, gas met een irriterende samenstelling of irriterend gasNadia Ellis
3gasverklikker
Henk Peelen


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
irriterende toevoegingen


Explanation:
Een aantal gassen hebben geen geur en zijn daarom niet te detecteren. Desalniettemin kunnen ze erg gevaarlijk zijn (ontploffing). Daarom worden er bijvoorbeeld aan aardgas, irriterende geuren aan toegevoegd. Op basis hiervan kunnen mensen de aanwezigheid van gas opmerken zonder detectieapparatuur.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-21 20:50:15 (GMT)
--------------------------------------------------

we hebben het hier over de pure gasvormigen en niet over vapours, gassen van vloeistoffen.

Jos Essers
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 185

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henk Peelen
6 mins

agree  Leo te Braake | dutCHem: liever alarmerende toevoegingen?
1 hr

12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
gas met irriterende stoffen, gas met een irriterende samenstelling of irriterend gas


Explanation:
experience

Nadia Ellis
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 32
Grading comment
Bedankt

17 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
gasverklikker


Explanation:
hoewel dit in het algemeen een APPARAAT is, zou het kunnen zijn dat dit woord ook wordt gebruikt voor het bedoelde irriterende gas (in eerste instantie een gok)

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Jos Essers: niet eens zo gek bedacht, toch gaat hij in de la bij de feest artikelen
35 mins
  -> zeker flink aan het sparen voor een groter huis?

neutral  Leo te Braake | dutCHem: zelfs goed bedacht, maar ik zoek ook een betere term...; gasindicator?
54 mins