KudoZ home » English to Dutch » Other

modified waxy maize starch

Dutch translation: gemodificeerd waxy-maiszetmeel


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:modified waxy maize starch
Dutch translation:gemodificeerd waxy-maiszetmeel
Entered by: xxxSophia Berka

18:51 Jan 13, 2003
English to Dutch translations [Non-PRO]
/ Food, ingredients
English term or phrase: modified waxy maize starch
I have no context for it other than that it is an ingredient in a cake. Especially the "waxy" throws me here! Anyone?
Willemina Hagenauw
gemodificeerd waxy-maiszetmeel
Explanation:
persoonlijk stop ik dat niet in een cake:-)), maar is die cake misschien gemaakt van volkorenmeel ofzo? Dan zit dat waxy-maiszetmeel er misschien als bindmiddel

Ook nog even gegoogled:-)) de tweede link moet je hebben, daar staat'ie! Het wordt niet vertaald in het Nederlands dus.
Selected response from:

xxxSophia Berka
Grading comment
Hartelijk dank aan allen!

Willemina
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1gemodificeerd waxy-maiszetmeelxxxSophia Berka
5waxy-maïsRuth Rosenthal
4zetmeel van gemodificeerde kleefmais
Henk Peelen


  

Answers


47 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
waxy-maïs


Explanation:
Ik vond het volgende in het Nederlands:
Waxy-maïs heeft korrels met een wasachtig uiterlijk wanneer ze worden opengebroken. Alle zetmeelketens in waxy-maïs zijn vertakt, en daarmee uitermate geschikt voor gebruik als verdikkingsmiddel in voedingsmiddelen

Ruth Rosenthal
Israel
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 43

51 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
gemodificeerd waxy-maiszetmeel


Explanation:
persoonlijk stop ik dat niet in een cake:-)), maar is die cake misschien gemaakt van volkorenmeel ofzo? Dan zit dat waxy-maiszetmeel er misschien als bindmiddel

Ook nog even gegoogled:-)) de tweede link moet je hebben, daar staat'ie! Het wordt niet vertaald in het Nederlands dus.


    Reference: http://members.home.nl/ajansma/zetmeel/infonl/hoofd2.htm
    Reference: http://www.voedingscentrum.nl/biotech/downloads/mais.doc
xxxSophia Berka
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in GreekGreek
PRO pts in pair: 4
Grading comment
Hartelijk dank aan allen!

Willemina

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Leo te Braake | dutCHem
1 hr
  -> dank je wel:)

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
zetmeel van gemodificeerde kleefmais


Explanation:
Engels-Nederlands woordenboek voor landbouw- en milieuwetenschappen:
waxy corn, waxy maize = kleefmais

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150