KudoZ home » English to Dutch » Other

development

Dutch translation: bouwproject


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:real estate development
Dutch translation:bouwproject
Entered by: xxxSophia Berka

11:06 Jan 23, 2003
English to Dutch translations [Non-PRO]
English term or phrase: development
Two years ago we expanded our activity to real estate development
gaat over een politieorganisatie. Wat kunnen ze nou bedoelen met dat development? ze zijn zich bezig gaan houden met onroerend goed ...
xxxSophia Berka
nieuwbouw
Explanation:
Volgens mij bedoelen ze nieuwbouw of bouwprojecten. Misschien het bewaken van panden die ze aan het bouwen zijn?

Van Dalen geeft het volgende:

de·vel·op·ment1 [di'velfpmfnt] (telbaar zelfstandig naamwoord)
1
ontwikkeling
context
await further developments
afwachten wat er verder komt / gaat gebeuren
2
gebeurtenis
resultaat van ontwikkeling
3
(nieuw)bouwproject
Selected response from:

Marijke Singer
United Kingdom
Grading comment
Dank jullie allebei!! Ik had inmiddels zelf het antwoord al gevonden, maar ik vind het zelf ook leuk als ik punten krijg:)
Het is een heel rare tekst over een nieuwe politiebezigheid waar ze vooral erg trots op zijn en dat de meest uiteenlopende dingen doet, o.a. bouwprojecten.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4nieuwbouw
Marijke Singer
1 +1real estate developmentJeanette Brabander


  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +1
real estate development


Explanation:
Hallo Sophia

Misschien is wat meer info wel handig, maar waar ik aan zat te denken is dat ze de beveiliging zijn gaan doen van bouwlocaties. A new development wordt wel eens (informeel) gebruikt voor een gebied waar een nieuwe wijk wordt gebruikt. Tevens hebben ze het over our activities, dus dan denk je bij politie aan beveiliging ofzo. Misschien is mijn voorstel in de context van de tekst wel volledige onzin, maar goed dan heb ik in ieder geval geprobeert met je mee te denken.

Jeanette Brabander

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marijke Singer: We dachten tegelijkertijd!
3 mins

19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
nieuwbouw


Explanation:
Volgens mij bedoelen ze nieuwbouw of bouwprojecten. Misschien het bewaken van panden die ze aan het bouwen zijn?

Van Dalen geeft het volgende:

de·vel·op·ment1 [di'velfpmfnt] (telbaar zelfstandig naamwoord)
1
ontwikkeling
context
await further developments
afwachten wat er verder komt / gaat gebeuren
2
gebeurtenis
resultaat van ontwikkeling
3
(nieuw)bouwproject


Marijke Singer
United Kingdom
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in SpanishSpanish
PRO pts in pair: 144
Grading comment
Dank jullie allebei!! Ik had inmiddels zelf het antwoord al gevonden, maar ik vind het zelf ook leuk als ik punten krijg:)
Het is een heel rare tekst over een nieuwe politiebezigheid waar ze vooral erg trots op zijn en dat de meest uiteenlopende dingen doet, o.a. bouwprojecten.