to have a less open eye gaze

Dutch translation: Verlegen mensen, of zij die onzelfverzekerd zijn, kijken soms met hun ogen niet helemaal open.

English to Dutch translations [PRO]
/ lichaamstaal
English term or phrase: to have a less open eye gaze
Shy, introverted people also tend to have a less open eye gaze.
pieterke
Dutch translation:Verlegen mensen, of zij die onzelfverzekerd zijn, kijken soms met hun ogen niet helemaal open.
Explanation:
Dit lijkt mij iets lichamelijks, niet een houding of een manier van denken zoals "open-minded".
Selected response from:

David Nielson
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1kijken je niet recht in de ogen aan
Linda Ferwerda
4 +1hebben geen erg openhartige blik in hun ogen
Henk Peelen
3 +1hebben nogal eens een ontwijkende blik
Leo te Braake | dutCHem
3Verlegen mensen, of zij die onzelfverzekerd zijn, kijken soms met hun ogen niet helemaal open.
David Nielson
3vermijden wel eens oogcontact
Marc Kuypers


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
kijken je niet recht in de ogen aan


Explanation:
een optie

Linda Ferwerda
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 715

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jacqueline van der Spek
27 mins

neutral  Henk Peelen: in ieder geval "kijken je niet recht aan" of "kijken je niet recht in de ogen"
50 mins
  -> je hebt gelijk

23 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
hebben geen erg openhartige blik in hun ogen


Explanation:
kijken minder openhartig
hebben geen erg duidelijke, heldere blik in hun ogen
hebben geen erg open-minded blik in hun ogen

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Saskia Steur
5 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
vermijden wel eens oogcontact


Explanation:
Lijkt me ook een mogelijkheid

Marc Kuypers
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 13

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
hebben nogal eens een ontwijkende blik


Explanation:
ik vond dat gaze (staren) terug moest komen in de vertaling. misschien bruikbaar?

Leo te Braake | dutCHem
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 1316

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tina Vonhof: of afwerende blik zou ook kunnen.
8 hrs

5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Verlegen mensen, of zij die onzelfverzekerd zijn, kijken soms met hun ogen niet helemaal open.


Explanation:
Dit lijkt mij iets lichamelijks, niet een houding of een manier van denken zoals "open-minded".

David Nielson
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 3