KudoZ home » English to Dutch » Other

When did the cogs of fate begin to turn

Dutch translation: wanneer zette het raderwerk van het noodlot zich in beweging


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:When did the cogs of fate begin to turn
Dutch translation:wanneer zette het raderwerk van het noodlot zich in beweging
Entered by: Björn Houben

14:15 Mar 23, 2003
English to Dutch translations [Non-PRO]
English term or phrase: When did the cogs of fate begin to turn
When did the cogs of fate begin to turn
wanneer zette het raderwerk van het noodlot zich in beweging
Explanation:
***
Selected response from:

Björn Houben
Belgium
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4wanneer zette het raderwerk van het noodlot zich in beweging
Björn Houben
4 +3Wanneer werden de raderen van het noodlot in beweging gezet.
Berry Prinsen
5wanneer begon het rad van het lot te draaien?Paul Adriaenssens
2Wanneer begon het Rad van avontuur te draaien
Henk Peelen


  

Answers


22 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
Wanneer werden de raderen van het noodlot in beweging gezet.


Explanation:
Cogs kunnen zowel wielen,raderen als tandwielen zijn maar voor deze uitdrukking is raderen naar mijn smaak de beste vertaling.

Berry Prinsen
Spain
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Elisabeth Toda-v.Galen
17 mins

agree  Leo te Braake | dutCHem
3 hrs

agree  Chantal Henno: ja vind ik ook (poëtischer)
2 days9 hrs

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
wanneer zette het raderwerk van het noodlot zich in beweging


Explanation:
***

Björn Houben
Belgium
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 197
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tina Vonhof
1 hr

agree  xxxpoldergirl
1 hr

agree  Antoinette vH
12 hrs

agree  vixen
13 hrs

18 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
wanneer begon het rad van het lot te draaien?


Explanation:
of klinkt dat wat te boeddhistisch?

Paul Adriaenssens

1 day3 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
Wanneer begon het Rad van avontuur te draaien


Explanation:
Misschien is het niet letterlijk bedoeld



internetreferentie
Het Rad van Avontuur trok vooral de jeugd op de Nieuwlandsche bazaar


    Reference: http://www.zeelandboek.nl/OZ/OZ36/OZ360168.html
Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150