KudoZ home » English to Dutch » Other

time and daytime servers

Dutch translation: tijd-server (overdag-...)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:time and daytime servers
Dutch translation:tijd-server (overdag-...)
Entered by: Evert DELOOF-SYS

09:56 Mar 29, 2003
English to Dutch translations [PRO]
/ Antivirusprogramma
English term or phrase: time and daytime servers
Het gaat over een anrivirusprogramma en de volledige zin luidt: · Time Synchronization – for Timehook and similar programs. Connection to time and daytime servers is allowed
Marc Kuypers
tijd-server (overdag-...)
Explanation:
Tijd-server: Een server in een netwerk of internet die steeds de juiste tijd (tijd/tijd overdag) aangeeft, bijv. van een atoomklok of een andere tijdstandaard, zodat iedereen zijn klok gelijk kan zetten

Ref.:
ICT-woordenboek 2003, 7e editie
Selected response from:

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Grading comment
Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1tijdserver
Jacki
5tijd-server (overdag-...)
Evert DELOOF-SYS


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
tijd-server (overdag-...)


Explanation:
Tijd-server: Een server in een netwerk of internet die steeds de juiste tijd (tijd/tijd overdag) aangeeft, bijv. van een atoomklok of een andere tijdstandaard, zodat iedereen zijn klok gelijk kan zetten

Ref.:
ICT-woordenboek 2003, 7e editie

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 2706
Grading comment
Bedankt!

25 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
tijdserver


Explanation:
Ik zou er gewoon één woord zonder streepje van maken.

Jacki

Jacki
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 222

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henk Peelen: "time" en "daytime" is hiet hetzelfde, zie ook Van Dale E-N
8 mins