KudoZ home » English to Dutch » Other

corridor

Dutch translation: gang


11:13 Mar 29, 2003
English to Dutch translations [Non-PRO]
English term or phrase: corridor
shower and bath are on the corridor
Dutch translation:gang
Explanation:
De douche en het bad zijn in de gang. (ze zullen de toegangsdeur tot deze ruimte bedoelen, hoop ik)
Selected response from:

Saskia Steur
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +11gangSaskia Steur
4 +3op de gang vindt u de douche- en badruimte
Henk Peelen
4 +1douche en bad zijn bij de gang te bereikenSIOE DARTANA


  

Answers


1 min   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +11
gang


Explanation:
De douche en het bad zijn in de gang. (ze zullen de toegangsdeur tot deze ruimte bedoelen, hoop ik)

Saskia Steur
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 379
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tony Vandenborn: Ben ook wel zeker ja... :-)
1 min
  -> thanks

agree  Elisabeth Toda-v.Galen: toegang tot douche en bad via de gang
12 mins
  -> thanks

agree  GertV: of 'op de gang'
19 mins
  -> thanks

agree  Jacqueline van der Spek
37 mins
  -> thanks

agree  Massimo Lencioni: op de gang
1 hr
  -> thanks

agree  Marc Kuypers
1 hr
  -> thanks

agree  Leo te Braake | dutCHem: Waarom hoop je dat? Zolang je de boel opdwijlt, mag jij van mij gewoon OP if IN de gang douchen :-)
2 hrs
  -> Het lijkt me niet echt aan te bevelen om de douche en het bad zelf op de gang te hebben staan :-))

agree  Ariser
6 hrs
  -> thanks

agree  Ramon Somoza
8 hrs
  -> thanks

agree  AllisonK: toegang tot de douche en het bad bevindt zich op de gang? een andere optie
8 hrs
  -> thanks

agree  Marijke Huijgen: Leo, "opdweilt" graag
11 hrs
  -> thanks

11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
douche en bad zijn bij de gang te bereiken


Explanation:
dit klinkt het best dacht ik.

SIOE DARTANA
Canada
PRO pts in pair: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henk Peelen: ja, maar dan ... via ... in plaats van ... bij ... zou ik zeggen. "bij" klinkt een beetje als een vertaling van "by"
15 mins

neutral  Leo te Braake | dutCHem: ik zou het snappen, maar het klinkt zeker niet het best.....
1 hr

neutral  Ramon Somoza: Ik ben het met Leo eens... het klinkt niet goed.
8 hrs

29 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
op de gang vindt u de douche- en badruimte


Explanation:
zelfde dilemma, eigenlijk:
op de gang vindt u de deur tot de douche- en badruimte


Toch wordt het ook wel vaak als volgt geschreven:
op de gang vindt u douche en bad

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Leo te Braake | dutCHem: Perfect, kan zo de folder in
1 hr
  -> Tsja, Jacqueline heeft me geleerd reisgidsen te gebruiken in plaats van mijn verstand (http://www.proz.com/?sp=h&id=368338). Sindsdien zijn mijn vertalingen om je vingers bij af te likken. Of het klopt, is een ander verhaal.

agree  joeky janusch
2 hrs

agree  Ramon Somoza
7 hrs