hut

Dutch translation: Geef acht soldaten!

English to Dutch translations [Non-PRO]
English term or phrase: hut
Kan iemand mij helpen met de term "hut" in de context van het leger.

Vb. Ten-hut!
Vb. Soldiers hut!
De Facto
Dutch translation:Geef acht soldaten!
Explanation:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik gok. Het is wel een soldatenkreet maar kan niet opmaken wat het nou precies is!

BattleField 1942: Nieuws: Item
... hij zal snel online verschijnen. Ten hut Soldiers! It's that time again,
time to speak to all the troops. We're continuing to investigate ...
www.bf-1942.nl/nieuws/item/4368/ - 17k

Nieuws
... Klik hier om de 1.31 Patch te dowloaden. 1 Maart 2003 Patch 1.31 is af en in Testfase
Ten hut Soldiers! It's that time again, time to speak to all the troops. ...
people.zeelandnet.nl/haroldvdb/nieuws.html - 28k -

Castle Explorer: Bibliotheek: Oorlog
... Mercenary soldiers ( Huursoldaten) | Foot soldiers (Voetsoldaten). ... hadden een enorm
voordeel ten opzichte van ... de aanvallers een kleine draagbare hut met een ...
ourworld.compuserve.com/homepages/ OlgaBerger/Castle_bib_O.htm - 69k
Selected response from:

Marijke Mayer
Netherlands
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5hut
Saskia
3 +1barak
Jacqueline van der Spek
1 +3Geef acht soldaten!
Marijke Mayer
2barak
Linda Ferwerda


  

Answers


1 min   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
barak


Explanation:
is dat wat je bedoelt?

HTH,
Jacqueline

Jacqueline van der Spek
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 832

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Nadjezda Heymans
13 mins
  -> dank je wel, Nadjezda

2 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
hut


Explanation:
hope this helps

Saskia
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 37

3 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
barak


Explanation:
zou het niet iets zijn dat ze terug naar de barakken/het kamp gecommandeerd worden?
Pure gok hoor...

Linda Ferwerda
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 715

1 hr   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +3
Geef acht soldaten!


Explanation:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik gok. Het is wel een soldatenkreet maar kan niet opmaken wat het nou precies is!

BattleField 1942: Nieuws: Item
... hij zal snel online verschijnen. Ten hut Soldiers! It's that time again,
time to speak to all the troops. We're continuing to investigate ...
www.bf-1942.nl/nieuws/item/4368/ - 17k

Nieuws
... Klik hier om de 1.31 Patch te dowloaden. 1 Maart 2003 Patch 1.31 is af en in Testfase
Ten hut Soldiers! It's that time again, time to speak to all the troops. ...
people.zeelandnet.nl/haroldvdb/nieuws.html - 28k -

Castle Explorer: Bibliotheek: Oorlog
... Mercenary soldiers ( Huursoldaten) | Foot soldiers (Voetsoldaten). ... hadden een enorm
voordeel ten opzichte van ... de aanvallers een kleine draagbare hut met een ...
ourworld.compuserve.com/homepages/ OlgaBerger/Castle_bib_O.htm - 69k

Marijke Mayer
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 624

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxpoldergirl: with "geef acht" Het is eigenlijk "Attention!", maar doordat dit bevel meestal word geschreeuwd hoor je alleen de tweede en de laatste lettergreep. en daarvan is mettertijd de uitdrukking "ten hut"uit ontstaan. Het is dus een verbastering.
1 hr
  -> Dank je wel, Poldergirl, dat wist ik niet.

agree  Evert DELOOF-SYS
1 hr
  -> Dank je wel, Evert.

agree  AllisonK: erg interessant, wat Poldergirl zegt, vooral voor een geboren Amerikaanse! Wist ik nooit.......
1 day 5 hrs