KudoZ home » English to Dutch » Other

take-away

Dutch translation: kernpunt


08:01 Nov 4, 2013
English to Dutch translations [PRO]
Marketing - Other / PPT verkooppresentatie
English term or phrase: take-away
In een verkooppresentatie: Summary of Key take-aways

vervolgens verschijnt een opsomming van feiten. Iemand op de maandagochtend een goede suggestie voor de vertaling van take-away? Argumenten, feiten, voordelen?
Linda Ferwerda
Dutch translation:kernpunt
Explanation:
volgens mij is "summary AND key takeaways" gebruikelijker.

http://www.oxforddictionaries.com/us/definition/american_eng...

http://www.linguee.de/englisch-deutsch/uebersetzung/key take...

hoofdpunt
leerpunt

--------------------------------------------------
Note added at 11 min (2013-11-04 08:12:35 GMT)
--------------------------------------------------

samenvatting en/van/op hoofdpunten (zoiets)

--------------------------------------------------
Note added at 12 min (2013-11-04 08:13:32 GMT)
--------------------------------------------------

https://www.google.nl/search?q=samenvatting en hoofdpunten&o...

https://www.google.nl/search?q=samenvatting en hoofdpunten&o...

--------------------------------------------------
Note added at 3 uren (2013-11-04 12:00:21 GMT)
--------------------------------------------------

opsomming van kernpunten
Selected response from:

freekfluweel
Netherlands
Grading comment
Dank je wel!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +8kernpunt
freekfluweel
3Meenemer van de dag
Philine Veldhuijsen
3voortborduursels
Mariette van Heteren


  

Answers


23 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
voortborduursels


Explanation:
voortborduursels

Mariette van Heteren
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 6

36 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Meenemer van de dag


Explanation:
Natuurlijk geeft Freek je de correcte vertaling, maar als je wat vrijer kan zijn in deze PPT, is de bijna letterlijke vertaling de moeite van het overwegen waard. Je bent dan trouwens niet de eerste die het zo gebruikt: zie link.
Succes!


    Reference: http://www.bewegingindezaak.nl/van-haren-te-berge-naar-kop-e...
Philine Veldhuijsen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch

9 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +8
kernpunt


Explanation:
volgens mij is "summary AND key takeaways" gebruikelijker.

http://www.oxforddictionaries.com/us/definition/american_eng...

http://www.linguee.de/englisch-deutsch/uebersetzung/key take...

hoofdpunt
leerpunt

--------------------------------------------------
Note added at 11 min (2013-11-04 08:12:35 GMT)
--------------------------------------------------

samenvatting en/van/op hoofdpunten (zoiets)

--------------------------------------------------
Note added at 12 min (2013-11-04 08:13:32 GMT)
--------------------------------------------------

https://www.google.nl/search?q=samenvatting en hoofdpunten&o...

https://www.google.nl/search?q=samenvatting en hoofdpunten&o...

--------------------------------------------------
Note added at 3 uren (2013-11-04 12:00:21 GMT)
--------------------------------------------------

opsomming van kernpunten

freekfluweel
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 52
Grading comment
Dank je wel!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ron Willems: ja, de dingen die je van de presentatie zou moeten 'meenemen'
3 mins
  -> Dankjewel!

agree  Maart3n: Mee eens, 'opsomming van kernpunten' lijkt me een mooie.
43 mins
  -> Dankjewel!

agree  Carolien de Visser
52 mins
  -> Dankjewel!

agree  Jan Willem van Dormolen
1 hr
  -> Dankjewel!

agree  Kitty Brussaard
1 hr
  -> Dankjewel!

agree  Barend van Zadelhoff: 'opsomming van kernpunten'
3 hrs
  -> Dankjewel!

agree  Tineke Van Beukering
4 hrs
  -> Dankjewel!

agree  Pieter Bels
1 day2 hrs
  -> Dankjewel!