KudoZ home » English to Dutch » Other

map reference

Dutch translation: zie kaart / zie op kaart


09:54 Nov 4, 2003
English to Dutch translations [Non-PRO]
English term or phrase: map reference
Dit komt voor in een toeristische brochure waar voor de plaats van het hotel naar de kaart verwezen wordt. "Kaartreferentie" heeft slechts een klein aantal hits op Google. Weet iemand een betere oplossing?
Willemina Hagenauw
Dutch translation:zie kaart / zie op kaart
Explanation:
Kun je hier iets mee? Ik heb niet genoeg context. Misschien moet het zijn: " zie kaartnummer ...".
Selected response from:

Ruth Rosenthal
Israel
Grading comment
Hartelijk dank - ik denk dat deze oplossing het beste in mijn toeristenbrochure past!

Willemina
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +7zie kaart / zie op kaartRuth Rosenthal
4 +4kaartcoördinaten
vixen
5 +1kijk op de kaart of zie de kaart
Peter Leistra
4locatie op de kaart
AllisonK
4ligging
Björn Houben
3vaknummer
Henk Peelen


Discussion entries: 1





  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
locatie op de kaart


Explanation:
een gokje.......wel zat Google hits
... Nauwkeurige coördinatenbestanden (6-positie postcodepunten, straatpunten, woonplaatsen)
betekenen dat u exact een gezochte locatie op de kaart kunt vinden. ...
www.geodan.nl/download/pdf/Factsheet_geostreets.pdf
... Onze locatie op de kaart van England. ...
www.salftrans.co.uk/nederlands/nluk.htm -
... bestemming te komen. Ze kunnen immers precies de eigen locatie op de
kaart aanwijzen of deze door GPS-software laten bepalen. Aan de ...
www.palmclub.nl/tips/gps/werking/ - 12k

AllisonK
Netherlands
Native speaker of: English
PRO pts in pair: 102

3 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
kijk op de kaart of zie de kaart


Explanation:
misschien iets.

Peter Leistra
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  AdRem
35 mins

4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +7
zie kaart / zie op kaart


Explanation:
Kun je hier iets mee? Ik heb niet genoeg context. Misschien moet het zijn: " zie kaartnummer ...".

Ruth Rosenthal
Israel
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 43
Grading comment
Hartelijk dank - ik denk dat deze oplossing het beste in mijn toeristenbrochure past!

Willemina

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Willem van Dormolen
5 mins

agree  joeky janusch
37 mins

agree  Huijer
45 mins

agree  Channa Montijn
6 hrs

agree  moya
7 hrs

agree  Tina Vonhof
12 hrs

agree  Vanessa Baeten
3 days4 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
vaknummer


Explanation:
zo noemt mijn "wegenkaart van Nederland" deze samengestelde code (A3, H1, F7 enzovoort). Klopt feitelijk niet helemaal, want het is een combinatie van letter en cijfer, maar ik denk dat iederen het begrijpt, en daar gaat het om.

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
kaartcoördinaten


Explanation:
Kaartcoördinaten geeft in deze samenstelling weliswaar niet veel Googlehits, maar coördinaten worden natuurlijk wel veel gebruikt om geografische locaties aan te geven.

... 11. Kaartcoordinaten kunnen straks aan straten worden gekoppeld. Op deze
wijze kan koeirer direct zien waar op de kaart de straat ligt. 12. ...
www.dymos.com/docs/SalesBoosterKoerierNr1.doc

... Neemt automatisch de route van Route/Street over * Neemt de exacte coordinaten van
de kaart over (om de afslaginformatie exact te meten) * Schakelt automatisch ...
www.symbian.info/forums/printthread.php?threadid=779 - 10k

vixen
Greece
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 1509

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Chris Hopley: 'Coördinaten' is misschien al voldoende. Zoek eens bijv. op 'kaart + coördinaten'. ('Kaart coördinaten' levert trouwens nog meer Google-hits op...)
6 hrs
  -> Inderdaad. Vandaar ook mijn tweede referentie. Bedankt Chris.

agree  Linda Ferwerda
8 hrs
  -> Bedankt Linda

agree  jolagdam: of "coördinaten op de kaart:"
11 hrs
  -> Bedankt jolagdam

agree  Jacqueline van der Spek
1 day3 hrs

1 day12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ligging


Explanation:
als je het simpel wilt houden

Björn Houben
Belgium
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 197