KudoZ home » English to Dutch » Other

plotted point

Dutch translation: het snijpunt van twee coördinaten


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:plotted point
Dutch translation:het snijpunt van twee coördinaten
Entered by: Linda Ferwerda

06:56 Nov 5, 2003
English to Dutch translations [Non-PRO]
English term or phrase: plotted point
Een plotted point in en grafiek. Is dit een snijpunt of een coördinaat? Of zit ik er helemaal naast?
Linda Ferwerda
het snijpunt van twee coördinaten
Explanation:
.
Selected response from:

Miriam Linschoten, PhD
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1snijpunt
Leo te Braake | dutCHem
4het snijpunt van twee coördinatenMiriam Linschoten, PhD


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
het snijpunt van twee coördinaten


Explanation:
.

Miriam Linschoten, PhD
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 235

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  moya
1 min

agree  AllisonK
2 mins

disagree  Leo te Braake | dutCHem: Coördinaten zijn punten. Punten hebben geen snijpunten
1 hr
  -> natuurlijk niet. Maar een punt ligt wel degelijk op het snijpunt van twee of meer coördinaten. Ik probeerde slechts de verwaaring op te helederen en gebruikte daarom dezelfde termen als de vragensteller.

disagree  vixen: agree with Leo
1 day2 hrs
  -> zie commentaar bij Leo.

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
snijpunt


Explanation:
Een plotted point is een punt waarvan de ligging gevonden wordt door constructie. Het is een afgeleid punt, een resultaat, niet eem punt dat door een functievoorschrift bepaald is, maar juist door het feit dat twee functievoorschriften dezelfde waarde op slechts 1 punt hebben

Dit is wel uiterst algemeen natuurlijk. In de praktijk zal het vrijwel altijd het snijpunt zijn van twee lijnen of grafieken of wat dan ook.

Leo te Braake | dutCHem
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 1316

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  SIOE DARTANA
11 mins