KudoZ home » English to Dutch » Other

long term staff

Dutch translation: vaste staf


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:long term staff
Dutch translation:vaste staf
Entered by: joeky janusch

10:08 Nov 5, 2003
English to Dutch translations [Non-PRO]
English term or phrase: long term staff
De zin "Friendly, long term staff" wordt in een toeristenbrochure als aanbeveling voor een hotel geschreven. Ik vindt "personeel met lang dienstverband" o.i.d. hier vreemd staan. Kan iemand me helpen met een vertaling die in de toeristische context past?
Willemina Hagenauw
vaste staf
Explanation:
Dit zou ook een mogelijke vertaling kunnen zijn. In tegenstetling tot de tijdelijke staf
Selected response from:

joeky janusch
Israel
Grading comment
Hartelijk dank - ook aan alle anderen die geholpen hebben.

Willemina

4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2vaste staf
joeky janusch
4 +1vriendelijk personeel dat al jaren tot de vaste kern van het bedrijf behoort
Renate van den Bos
4 +1permanente stafRuth Rosenthal
3Het personeel is vriendelijk en al lang bij ons in diensthirselina


  

Answers


1 min   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
permanente staf


Explanation:
in tegenstelling tot tijdelijke staf

Ruth Rosenthal
Israel
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 43

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Hans Vandecappelle
1 hr

3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
vriendelijk personeel dat al jaren tot de vaste kern van het bedrijf behoort


Explanation:
bijvoorbeeld. Veel succes!

Renate van den Bos
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 113

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Björn Houben
2 mins
  -> dankjewel!

14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
vaste staf


Explanation:
Dit zou ook een mogelijke vertaling kunnen zijn. In tegenstetling tot de tijdelijke staf

joeky janusch
Israel
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 230
Grading comment
Hartelijk dank - ook aan alle anderen die geholpen hebben.

Willemina

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxNicolette Ri
16 mins

agree  Hans Vandecappelle
1 hr

24 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Het personeel is vriendelijk en al lang bij ons in dienst


Explanation:
of "ons personeel is vriendelijk en al lang (bij ons) in dienst"

Als op het voordeel voor de reizigers wordt gedoeld, zou ik zelfs "vriendelijk en vertrouwd personeel" durven schrijven.

hirselina
Native speaker of: Native in FrenchFrench, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 331